2003
Metodické a metodologické aspekty zkoumání školního klimatu na ZŠ hromadným šetřením žáků - možnosti a meze
JEŽEK, StanislavZákladní údaje
Originální název
Metodické a metodologické aspekty zkoumání školního klimatu na ZŠ hromadným šetřením žáků - možnosti a meze
Název anglicky
Methodological limits of using survey questionnaires for the assessment of secondary school climate.
Autoři
JEŽEK, Stanislav (203 Česká republika, garant)
Vydání
2003
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Audiovizuální tvorba
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14230/03:00008264
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky
school climate; questionnaires; mental representation; methodology; assessment; school psychology
Štítky
Změněno: 31. 10. 2003 12:16, doc. Mgr. Stanislav Ježek, Ph.D.
V originále
Cílem příspěvku bylo ověřit, zda studenti druhého stupně ZŠ mají vytvořeny mentální reprezentace jevů, na které se dotazují běžné dotazníky školního klimatu. Příspěvek prezentuje výsledky analýzy odpovědí žáků na otevřené otázky směřující do stejných oblastí jako dotazníky. Základním zjištěním je, že nelze počítat s tím, že každý student má použitelné mentální reprezentace všech oblastí, na které se ovykle dotazníky školního klimatu zaměřují. Spíše je pravdou, že každý student má mentální reprezentace jen pro některé z těchto oblastí, v závislosti na své osobní individuální školní zkušenosti.
Anglicky
The objective for this paper was to check whether students have the mental representations of phenomena that are addressed in most school climate questionnaires. The paper presents an analysis of students' answers to open-ended questions, which asked about the same phenomena that school climate quationnaires usually ask. The basic finding is that it should not be taken for granted that every secondary school student has all these mental representaions. The truth is rather that most students have mental representations of only some of the school climate dimensions depending on their individual experince in school.
Návaznosti
GA406/03/0940, projekt VaV |
| ||
LN00A023, projekt VaV |
|