Metodické a metodologické aspekty zkoumání školního klimatu na ZŠ hromadným šetřením žáků - ...
JEŽEK, Stanislav. Metodické a metodologické aspekty zkoumání školního klimatu na ZŠ hromadným šetřením žáků - možnosti a meze. 2003. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Metodické a metodologické aspekty zkoumání školního klimatu na ZŠ hromadným šetřením žáků - možnosti a meze |
Název anglicky | Methodological limits of using survey questionnaires for the assessment of secondary school climate. |
Autoři | JEŽEK, Stanislav (203 Česká republika, garant). |
Vydání | 2003. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Audiovizuální tvorba |
Obor | 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
WWW | URL |
Kód RIV | RIV/00216224:14230/03:00008264 |
Organizační jednotka | Fakulta sociálních studií |
Klíčová slova anglicky | school climate; questionnaires; mental representation; methodology; assessment; school psychology |
Štítky | assessment, mental representation, Methodology, questionnaires, school climate, school psychology |
Změnil | Změnil: doc. Mgr. Stanislav Ježek, Ph.D., učo 18832. Změněno: 31. 10. 2003 12:16. |
Anotace |
---|
Cílem příspěvku bylo ověřit, zda studenti druhého stupně ZŠ mají vytvořeny mentální reprezentace jevů, na které se dotazují běžné dotazníky školního klimatu. Příspěvek prezentuje výsledky analýzy odpovědí žáků na otevřené otázky směřující do stejných oblastí jako dotazníky. Základním zjištěním je, že nelze počítat s tím, že každý student má použitelné mentální reprezentace všech oblastí, na které se ovykle dotazníky školního klimatu zaměřují. Spíše je pravdou, že každý student má mentální reprezentace jen pro některé z těchto oblastí, v závislosti na své osobní individuální školní zkušenosti. |
Anotace anglicky |
---|
The objective for this paper was to check whether students have the mental representations of phenomena that are addressed in most school climate questionnaires. The paper presents an analysis of students' answers to open-ended questions, which asked about the same phenomena that school climate quationnaires usually ask. The basic finding is that it should not be taken for granted that every secondary school student has all these mental representaions. The truth is rather that most students have mental representations of only some of the school climate dimensions depending on their individual experince in school. |
Návaznosti | |
---|---|
GA406/03/0940, projekt VaV | Název: Psychosociální klima školy - teorie, diagnostika, možné intervence |
Investor: Grantová agentura ČR, Psychosociální klima školy - teorie, diagnostika, možné intervence | |
LN00A023, projekt VaV | Název: Centrum výzkumu utváření osobnosti v etnických a sociálních kontextech |
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum výzkumu utváření osobnosti v etnických a sociálních kontextech |
VytisknoutZobrazeno: 14. 10. 2024 16:42