2003
Zátěžové situace dětí ve škole a způsoby jejich zvládání (anotace)
POLEDŇOVÁ, Ivana, Zdenka STRÁNSKÁ, Hana VÍZDALOVÁ a Jarmila ZOBAČOVÁZákladní údaje
Originální název
Zátěžové situace dětí ve škole a způsoby jejich zvládání (anotace)
Název anglicky
Stress situations in school and ways of their coping
Autoři
POLEDŇOVÁ, Ivana (203 Česká republika, garant), Zdenka STRÁNSKÁ (203 Česká republika), Hana VÍZDALOVÁ (203 Česká republika) a Jarmila ZOBAČOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
1. vyd. Brno, Sborník anotací příspěvků účastníků 11. konference České asociace pedagogického výzkumu: Sociální a kulturní souvislosti výchovy a vzdělávání, s. 49-49, 2003
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14230/03:00009096
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
80-7315-046-8
Klíčová slova anglicky
stress; coping
Změněno: 19. 1. 2006 15:30, PhDr. Ivana Poledňová, CSc.
V originále
Ve výzkumu psychické zátěže jsme se pokusili analyzovat Školní zátěž dětí z hlediska jejich subjektivního prožívání. Výzkum byl proveden u 203 žáků základních škol ve věkovém rozmezí 9 - 15 let. Z výzkumu vyplynulo, že nejvýznamnějším zdrojem psychické zátěže žáků ve škole je oblast školní výkonnosti a šikana a strach ze spolužáků. Způsoby zvládání psychické zátěže jsme zjišťovali návrhem řešení typických školních zátěžových situací vnímaných dětmi jako ovlivnitelných , resp. neovlivnitelných.Předpokládali jsme, že ovlivnitelnost, resp. neovlivnitelnost situace bude spojena s odlišnými mechanismy zvládání. Potvrdila se naše hypotéza, že v situacích , které jsou vnímány jako ovlivnitelné, se projevuje převážně zvládání zaměřené na problém - jako hlavní strategie zvládání zátěžových situací se objevily aktivní zvládnutí situace, strategie hledání sociální opory a snaha o změnu vlastní osobnosti.
Anglicky
The study describes relation between stress situations in school and ways of their coping.
Návaznosti
MSM 142300002, záměr |
|