2003
Vzorce maladaptivního sociálního chování současné mládeže
POLEDŇOVÁ, Ivana, Hana VÍZDALOVÁ, Zdenka STRÁNSKÁ a Helena KLIMUSOVÁZákladní údaje
Originální název
Vzorce maladaptivního sociálního chování současné mládeže
Název anglicky
Patterns of maladaptive social behaviour among present-day youth
Autoři
POLEDŇOVÁ, Ivana (203 Česká republika, garant), Hana VÍZDALOVÁ (203 Česká republika), Zdenka STRÁNSKÁ (203 Česká republika) a Helena KLIMUSOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
1. vyd. Brno, Mareš, P., Potočný, T. (Eds.). Modernizace a česká rodina. Sborník prezentací na sympoziu pořádaném ve dnech 15.-17. října 2003 FSS MU v Brně, od s. 251-263, 13 s. sociální studia, 2003
Nakladatel
Barrister & Principal
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/03:00009101
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
80-86598-61-6
Klíčová slova anglicky
maladaptive social behaviour; adolescent
Změněno: 18. 3. 2010 14:30, PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
V originále
Výzkum provedený na vzorku 483 žáků základních škol odhalil některé nové aspekty adaptace v prostředí současné školy. Zaměřili jsme se na to, jaké jsou hlavní příčiny maladaptace, vedoucí k psychické zátěži a stresu. Analýza sociálních vztahů ve třídách pomocí nominační techniky umožnila vytvořit typologii sociálního chování žáků ve škole z hlediska jejich optimální či problematické adaptace.
Anglicky
The research was carried out on a sample of 483 pupils at primary schools. It revealed a number of new aspects of their adaptation in the current school environment.We focused on the causes of maladaptation, leading to psychological burdening or stress. The analysis of social relationships in classes using labelling techniques enabled a typology for pupils` social behaviour to be created, with a view to their optimal or problematic adaptation.
Návaznosti
MSM 142300002, záměr |
|