Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{490946, author = {Vaculík, Martin}, article_location = {Praha}, article_number = {6}, keywords = {computer games; adolescence}, language = {cze}, issn = {1211-5886}, journal = {Psychologie dnes}, title = {Ve světě počítačových her}, url = {http://www.studovna.cz/scripts/detail.asp?id=1421}, volume = {6/2002}, year = {2002} }
TY - JOUR ID - 490946 AU - Vaculík, Martin PY - 2002 TI - Ve světě počítačových her JF - Psychologie dnes VL - 6/2002 IS - 6 SP - 16-17 EP - 16-17 PB - Portál SN - 12115886 KW - computer games KW - adolescence UR - http://www.studovna.cz/scripts/detail.asp?id=1421 N2 - Počítačové hry jsou jedním z produktů industriální, technické společnosti. Významnou součástí jejich hraní je neustálá snaha o dosahování vysokých výkonů, srovnávání s výkony druhých hráčů. Při hraní však nezůstáváme pouze v oblasti vizuální, ale do hry nás vtahují také estetické a emocionální prožitky. Počítačové hry však jsou přirozeným marginálním objektem. Objektem na hranici mezi technickou dokonalostí a lidskou fantazií, tvořivostí a hravostí. Jejich prostřednictvím tak dochází ke střetům mezi nejmodernější technologií na straně jedné a lidskou přirozeností na straně druhé. Hraní počítačových her umožňuje přirozený přechod mezi starým a novým paradigmatem. Počítačové hry jsou velmi podobné dnešnímu světu. Nabízejí nepřeberné množství informací, jež musí člověk za krátký okamžik zpracovat a dospět k nejefektivnějšímu řešení. Nutí nás k orientaci v prostředí, které je nejasné a plné pravděpodobností. Hraní počítačových her nám dává jednu neocenitelnou možnost, která se v našem reálném světě vyskytuje velmi zřídka - korekci chyb. V počítačových hrách si můžeme vše vyzkoušet nanečisto. Jakoukoliv chybu lze napravit prostým zmáčknutím tlačítka LOAD. Jedinečná šance, jak si vyzkoušet účinek svého jednání na další události. Tato jedinečnost činí z počítačových her nástroj připravující lidstvo pro nové tisíciletí. Počítačové hry jsou součástí zábavy, jsou hračkami. Hračkami, které nás připravují na budoucnost. Pohlédneme-li do budoucnosti optikou sci-fi, možná právě hra bude jedním z důležitých prostředků zajišťujících vývoj a přežití lidstva. ER -
VACULÍK, Martin. Ve světě počítačových her. \textit{Psychologie dnes}. Praha: Portál, 2002, roč.~6/2002, č.~6, s.~16-17. ISSN~1211-5886.
|