2003
Na kom stojí kultura současné české školy? (Očima ředitelů škol)
POL, Milan, Petr NOVOTNÝ, Jiří ZOUNEK a Lenka HLOUŠKOVÁZákladní údaje
Originální název
Na kom stojí kultura současné české školy? (Očima ředitelů škol)
Název anglicky
Whom Rests Czech school Culture On? (Head-teachers view)
Autoři
POL, Milan (203 Česká republika, garant), Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika), Jiří ZOUNEK (203 Česká republika) a Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
Brno, Sociální a kulturní souvislosti výchovy a vzdělávání, od s. 1-11, 12 s. 2003
Nakladatel
Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/03:00019735
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
80-7315-046-8
Klíčová slova anglicky
school culture; head-teacher; school
Štítky
Změněno: 18. 6. 2008 16:05, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
V originále
Příspěvek je dalším z dílčích výstupů tříletého projektu , který je zaměřen na poznání kultury české školy a na strategie jejího rozvoje. Na základě výpovědí ředitelů o hlavních skupinách aktérů ve školním životě jsme popsali kulturu české školy coby pedagogickou kulturu s více či méně výraznými akcenty na kulturu dospělých. V tomto příspěvku si ale také všímáme, že pohledy ředitelů jsou vzájemně výrazně rozdílné. Proto s využitím analýzy výpovědí ředitelů o prioritách jejich řídící práce pojmenováváme čtyři typy ředitelů a hledáme shody a rozdíly v jejich postojích k otázce na kom stojí kultura současné české školy?
Anglicky
This contribution is another partial outcome of a three-year-project aimed at the recognition of the culture of Czech schools and its development strategies. Based on the head-teachers evidence of the main groups of school life agents, we have described the culture of Czech schools as an educational culture with more or less significant accents on the culture of the adults. The below contribution shows, however, that the head-teachers opinions vary abundantly. This is why we analyse their comments on the priorities of their managing jobs in order to define four types of head-teachers, exploring the conformity or diversity in their attitudes to the question of whom rests todays Czech school culture on?
Návaznosti
GA406/01/1078, projekt VaV |
|