a 2004

Problémová výuka ve fyzikální chemii

CÍDLOVÁ, Hana a Irena PLUCKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Problémová výuka ve fyzikální chemii

Název anglicky

Problem Training in Physical Chemistry

Vydání

IV. pracovní setkání fyzikálních chemiků a elektrochemiků, 2004

Další údaje

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

80-210-3319-3

Klíčová slova anglicky

physical chemistry; education; problem training
Změněno: 11. 4. 2011 17:51, doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr.

Anotace

V originále

Příspěvek popisuje výsledky pedagogického experimentu na PdF MU v Brně, kterému byli v rámci výuky fyzikální chemie podrobeni studenti 2. ročníku učitelských kombinací s chemií. Po probrání učiva fyzikální chemie byl studentům zadán problém - aplikace fyzikálně chemických zákonitostí v běžném životě. Studenti úkol vesměs zvládli, byl však pro ně velmi obtížný a vyžadoval velkou spolupráci vyučujícího.

Anglicky

The article gives the results of pedagogical experiment at Faculty of Education, Masaryk University, Brno. After finishing the lectures of physical chemistry, students of chemistry teaching had to solve this problem: To find or think out applications of physical chemistry rules in normal life. Most of them solved this problem sucsessfully, but it was very difficult for them and they needed a lot of help of their teacher.