2004
Prostředí podporující učení a vyučování v dnešní české škole. Příspěvek k poznání kultury klíčového školního procesu.
POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ a Jiří ZOUNEKZákladní údaje
Originální název
Prostředí podporující učení a vyučování v dnešní české škole. Příspěvek k poznání kultury klíčového školního procesu.
Název anglicky
Stimulating Milieu to Learning and Teaching at Today's Czech Schools. A Contribution to the Recognition of the Culture of an Essential School Process
Autoři
POL, Milan (203 Česká republika, garant), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika), Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika) a Jiří ZOUNEK (203 Česká republika)
Vydání
Nitra, Pedagogická konferencia VII. Aktuálne otázky výchovy a vzdelávania v období vstupovania do EÚ. od s. 89-98, 10 s. 2004
Nakladatel
Univerzita Konštantína Filozofa
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/04:00011402
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
80-8050-657-4
Klíčová slova anglicky
Stimulating; Milieu; Learning; Teaching; Czech; Schools
Změněno: 2. 4. 2004 13:55, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
V originále
Následující příspěvek je zaměřen na nejvýznamnější oblast chodu školy: prostředí pro učení a vyučování. Věnujeme v něm se fungování této oblasti s ohledem na několik hlavních souvislostí jejího chodu: na fungování školy jako projev její kultury, na vztahy mezi učením a vyučováním, a na paradigmata školy jako specifické organizace a školy jako pospolitosti. Tyto souvislosti vnímáme jako objektivní výchozí podmínky existence a fungování sledované oblasti chodu školy a jejího eventuálního rozvoje. Dále vztahujeme k tématu data, která jsme získali naším empirickým šetřením na českých školách. Z obou souborů poznatků vyvozujeme některé obecné závěry, které napomáhají přiblížit se k poznání kultury klíčového procesu ve škole
Anglicky
This contribution deals with the most important area of school operation, the learning and teaching environment. Several weighty circumstances of its functioning are herewith examined, such as the operation of the school as a manifestation of its culture, the relation between learning and teaching, and paradigms of the school as specific organization or the school as community. Such contexts are considered as objective pre-conditions for the existence and operation of the area under observation and its development. Subsequently, data obtained through our empirical research at Czech schools are related to the subject. Some general conclusions are derived form both sets of findings, contributing thus to better recognition of the culture of this essential process.
Návaznosti
GA406/01/1078, projekt VaV |
|