D 2003

Practicing English Grammar by Means of Electronic Drilling Exercises

DVOŘÁK, Martin

Základní údaje

Originální název

Practicing English Grammar by Means of Electronic Drilling Exercises

Autoři

DVOŘÁK, Martin

Vydání

Dobrá Voda, Sborník příspěvků z konference Profilingua 2003, od s. 20-22, 567 s. 2003

Nakladatel

Fakulta humanitních studií ZČU v Plzni, Lingvistická pracoviště FHS

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

ISBN

80-86473-59-7

Klíčová slova anglicky

E-learning; language teaching; English; grammar; drilling exercises; electronic; language-teaching frustration
Změněno: 9. 4. 2004 10:33, Mgr. Martin Dvořák, Ph.D.

Anotace

V originále

Language drills aimed at practising grammatical phenomena function as a useful tool utilized to serve language-teaching purposes. Besides, they turn out to be a convenient utility when it comes to practising and revising the already acquired grammar and vocabulary. However, trying to invent new sentences containing a particular grammatical phenomenon or vocabulary of a certain lexical stratum repetitively, the teacher may find themselves exhausted and frustrated. The electronic drilling exercises can represent an asset in this respect. The paper tackles the issue of usage as well as production of electronic drilling exercises which, after becoming public by being posted on an Internet site, provide the teacher with a powerful tool. Their pros and cons are mentioned and an electronic drill sample presented.