2003
Practicing English Grammar by Means of Electronic Drilling Exercises
DVOŘÁK, MartinZákladní údaje
Originální název
Practicing English Grammar by Means of Electronic Drilling Exercises
Autoři
DVOŘÁK, Martin
Vydání
Dobrá Voda, Sborník příspěvků z konference Profilingua 2003, od s. 20-22, 567 s. 2003
Nakladatel
Fakulta humanitních studií ZČU v Plzni, Lingvistická pracoviště FHS
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
ISBN
80-86473-59-7
Klíčová slova anglicky
E-learning; language teaching; English; grammar; drilling exercises; electronic; language-teaching frustration
Štítky
Změněno: 9. 4. 2004 10:33, Mgr. Martin Dvořák, Ph.D.
Anotace
V originále
Language drills aimed at practising grammatical phenomena function as a useful tool utilized to serve language-teaching purposes. Besides, they turn out to be a convenient utility when it comes to practising and revising the already acquired grammar and vocabulary. However, trying to invent new sentences containing a particular grammatical phenomenon or vocabulary of a certain lexical stratum repetitively, the teacher may find themselves exhausted and frustrated. The electronic drilling exercises can represent an asset in this respect. The paper tackles the issue of usage as well as production of electronic drilling exercises which, after becoming public by being posted on an Internet site, provide the teacher with a powerful tool. Their pros and cons are mentioned and an electronic drill sample presented.