D 2004

ICT v současné české škole pohledem vybraných médií

ZOUNEK, Jiří

Základní údaje

Originální název

ICT v současné české škole pohledem vybraných médií

Název anglicky

ICT in the current Czech school from the point of view of the selected media

Autoři

ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant)

Vydání

2004. vyd. Lázně Sedmihorky, Poškole 2004, od s. 28-35, 8 s. 2004

Nakladatel

Mezinárodní organizační výbor Poškole, Jednota školských informatiků

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/04:00019752

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

80-239-2598-9

Klíčová slova anglicky

ICT; school; teaching; teacher; school culture; media
Změněno: 18. 6. 2008 23:10, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek je jedním z dílčích výstupů výzkumného projektu s názvem Informační a komunikační technologie a kultura školy (K roli informačních a komunikačních technologií v rozvoji kultury české školy). K nepřehlednutelným fenoménům dnešní doby patří média, která mají významný vliv na utváření obrazu o realitě a obsah mediálních sdělení je mnohými recipienty považován za pravdivý obraz skutečnosti. Zájem aktérů školního vzdělávání o informační a komunikační technologie je podněcován mnoha faktory, mimo jiné také pozitivními či negativními signály z okolí škol. Jedním z nejdůležitějších prostředků, který ovlivňuje představy lidí ve školách o ICT, jsou právě masová média, popř. média určená široké populaci pedagogických pracovníků či vědeckým pracovníkům. V příspěvku si proto autor klade otázky, zda a jak reflektují vztah ICT a školy, resp. vzdělávání vybrané české odborné pedagogické časopisy, periodika určená pedagogické veřejnosti (tištěná i elektronická) a denní tisk. V závěru příspěvku jsou diskutovány výsledky analýzy médií vzhledem k současnému rozvoji ICT a fungování škol.

Anglicky

The contribution made in this paper results from the outcomes of a research project titled, Information and Communication Technologies and School Culture (Towards the role of information and communication technologies in the development of Czech school culture). The media is a significant factor that shapes our perception of reality, and the content of media messages is considered to be a true reflection of reality by many recipients. Furthermore, the interest of individuals involved in school education and in information and communication technologies (ICT) is often evoked by the media. The author of this paper attempts to answer the question whether selected Czech pedagogical journals and periodicals, aimed at a broader pedagogical public (both in print and electronic form), and daily press reflect the relationship between ICT and schools. The contribution of the results of analysing the media, in regard to current ICT development and school functioning, is presented.

Návaznosti

GP406/03/P119, projekt VaV
Název: Informační a komunikační technologie a kultura školy. K roli informačních a komunikačních technologií v rozvoji kultury české školy
Investor: Grantová agentura ČR, Informační a komunikační technologie a kultura školy. K roli informačních a komunikačních technologií v rozvoji kultury české školy