2003
(Ne)viditelné vrstvy filmového obrazu. Storyboard, DVD a exhibicionistická rétorika hollywoodského filmu
SKOPAL, PavelZákladní údaje
Originální název
(Ne)viditelné vrstvy filmového obrazu. Storyboard, DVD a exhibicionistická rétorika hollywoodského filmu
Název anglicky
The (In)visible Layers of the Film Image. The Storyboard, DVD and the exhibitionistic rhetoric of Hollywood Cinema
Autoři
SKOPAL, Pavel (203 Česká republika, garant)
Vydání
Iluminace. Časopis pro teorii, historii a estetiku filmu, Praha, Národní filmový archiv, 2003, 0862-397X
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/03:00030611
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
DVD; cinema; Hollywood; storyboard
Štítky
Změněno: 29. 3. 2010 17:02, doc. Mgr. Pavel Skopal, Ph.D.
V originále
Text analyzuje na příkladu storyboardu obecnější fenomény na úrovni média (DVD), produkčních procesů, propagační strategie a samotné recepce. DVD není nabízeno jen jako alternativa k filmu v kině či jako suvenýr sloužící k připomenutí afektivní, kognitivní a tělesné zkušenosti kina, ale také např. jako filmová učebnice, která klade důraz na film jako artefakt, jako výsledek uplatnění specifických dovedností.
Anglicky
On the case of storyboard, the paper analyse more general phenomena on the level of the media (DVD), production process, promotion strategy and the reception itself. DVD is not offered merely as an alternative to the cinema or as a souvenir serving to recall the affective, cognitive and corporeal experience received in the cinema, but also as a textbook on film emphasizing film as an artefact, as the result of the application of a particular skill and craftmanship.