2004
Společenské hry jako alternativní motivační prostředek v chemii
CÍDLOVÁ, Hana, Eva LOMOVCIVOVÁ a Martina BERGEROVÁZákladní údaje
Originální název
Společenské hry jako alternativní motivační prostředek v chemii
Název česky
Společenské hry jako alternativní motivační prostředek v chemii
Název anglicky
Parlour Games as an Alternate Means of Motivation in Chemistry Lessons
Autoři
CÍDLOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí), Eva LOMOVCIVOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Martina BERGEROVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Vyškov, XXII. mezinárodní kolokvium o řízení osvojovacího procesu, s. 38-40, 2004
Nakladatel
Vysoká vojenská škola pozemního vojska ve Vyškově
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/04:00030620
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
80-7231-116-6
Klíčová slova anglicky
education; chemistry; parlour games
Štítky
Změněno: 11. 4. 2011 17:57, doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr.
V originále
Jako alternativní motivační prostředek pro výuku chemie byla v rámci grantu FRVŠ č. 736/03/G6 Hrajeme si v chemii vytvořena sada společenských her (pexeso, kvarteto a jiné) s chemickou problematikou. Tyto hry je možno využít buď přímo ve výuce chemie pro zpestření, nebo již v nižších ročnících jako hračka, která téma chemie nenásilně uvozuje. Pomocí obrázků na herních kartách jsou děti zábavnou formou seznamovány s vybranými oblastmi chemie, biologie, případně ekologie. Pro zesílení výukového efektu jsou hry doplněny sadou otázek (a správných odpovědí). Hráči tedy mohou dostávat body nejen za získaná pexesa či kvarteta, ale také za správné odpovědi. Hry jsou vystaveny na Internet (http://www.ped.muni.cz/wchem/), odkud je možno si je stáhnout. V současnosti se pracuje na jejich softwarovém oživení.
Anglicky
As an alternate means of motivation in chemistry lessons, a set of games was created (as a solution of grant FRVS No.: 736/03/G6), concerning chemistry. These games can be used either directly at school lesson, or (for younger children) as a toy, showing to children that chemistry might be nice. By means of pictures on the cards, chosen chemical, biological or ecological problems are introduced to children. To learn more, playing the games, children can answer some questions and check them (the list of questions and answers is a part of the games rules). Anybody can receive the games from the Internet: (http://www.ped.muni.cz/wchem/). Now software is being prepared, making playing these games on-line possible.