D 2004

Konkurence měst a obcí v cestovním ruchu

HALÁMEK, Petr a Martin ŠAUER

Základní údaje

Originální název

Konkurence měst a obcí v cestovním ruchu

Název anglicky

Competition of towns and municipalities in tourism

Autoři

HALÁMEK, Petr (203 Česká republika, garant) a Martin ŠAUER (203 Česká republika)

Vydání

Brno, Konkurence ve veřejném sektoru, Objektivizace dělby práce mezi státní správou a samosprávou v řízení veřejného sektoru, od s. 204-213, 247 s. 2004

Nakladatel

ESF MU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14560/04:00010117

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

80-210-3359-2

Klíčová slova anglicky

tourism; destination; partnerships; marketing strategy
Změněno: 12. 1. 2005 15:40, Ing. Martin Šauer, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek se zabývá konkurencí a možnostmi spolupráce mezi regiony v oblasti cestovního ruchu. Je definován pojem destinace jako produkt cestovního ruchu, rozebrány jednotlivé přístupy pro jeho použití a vymezeny základní charakteristické typy. Teoretický úvod doplňuje definice marketingové strategie, jejích prvků a používaných typů a vymezení role veřejného sektoru v oblasti cestovního ruchu. Praktická aplikace jednotlivých poznatků umožní definovat konkurenci a konkurenční boj uvnitř regionů jako negativní faktor rozvoje cestovního ruchu. Možné řešení je představováno vhodným vymezením turistické destinace a respektováním předpokladů pro její vytvoření a udržení výsledků.

Anglicky

Paper deals with a competition of municipalities and possibilities of partnerships among different destinations.

Návaznosti

MSM 145600001, záměr
Název: Faktory efektivnosti rozvoje regionů České republiky
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Faktory efektivnosti rozvoje regionů České republiky