VYSTOUPIL, Jiří, Martin ŠAUER, Petra METELKOVÁ and Andrea HOLEŠINSKÁ. Marketing and Management in the tourist Destinantion of South Moravia (Marketing and Management in the Tourist Destination of South Moravia). In Recenzovaný sborník + CD ROM referátů z 9. mezinárodní konference na téma: "Cestovní ruch, regionální rozvoj a školství". Tábor: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zemědělská fakulta katedra cestovního ruhcu v Táboře, 2004, p. 192-197. ISBN 80-7040-690-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Marketing and Management in the tourist Destinantion of South Moravia
Name in Czech Marketing a management v turistické destinaci Jižní Morava
Authors VYSTOUPIL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor), Martin ŠAUER (203 Czech Republic), Petra METELKOVÁ (203 Czech Republic) and Andrea HOLEŠINSKÁ (203 Czech Republic).
Edition Tábor, Recenzovaný sborník + CD ROM referátů z 9. mezinárodní konference na téma: "Cestovní ruch, regionální rozvoj a školství" p. 192-197, 6 pp. 2004.
Publisher Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zemědělská fakulta katedra cestovního ruhcu v Táboře
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/04:00010214
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-7040-690-9
Keywords in English destinační management; destinační marketing; turistický region; organizace cestovního ruchu; realizace destinačního managementu a marketingu
Tags destinační management, destinační marketing, organizace cestovního ruchu, turistický region
Changed by Changed by: Ing. Bc. Andrea Holešinská, Ph.D., učo 21026. Changed: 10/9/2005 16:25.
Abstract
This contribution reports on the development and experience in destination management and marketing in the tourist region of South Moravia. It characterizes the current status of destination management and marketing in Europe and its development in the Czech Republic. Further, it discusses the practical realization of destination management and marketing at particular levels of the chosen region. Finally, it describes the main problems of destination management and marketing in selected tourist regions and the respective possible solutions.
Abstract (in Czech)
Příspěvek se zaměřuje na zmapování vývoje a zkušeností v oblasti destinačního managementu a marketingu v turistickém regionu Jižní Morava. V úvodnu je stručně charakterziován současný stav destinačního managementu a marketingu v Evropě a jeho vývoj na území ČR. Stěžejní část příspěvku se zabývá detailní analýzou praktické realizace destinačního managementu a marketingu na jednotlivých hierarchických úrovních (tj. lokální, regionální a krajské). Na závěr jsou nastíněny základní problémy destinačního managementu a marketingu v daném turistickém regionu a možnosti jejich řešení.
Links
MSM 145600001, plan (intention)Name: Faktory efektivnosti rozvoje regionů České republiky
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Efficiency Factors of the Czech Republic's Regions
PrintDisplayed: 30/5/2024 20:32