J 2004

Inovace v práci učitele: k teoretickému rámci problematiky

NOVOTNÝ, Petr

Základní údaje

Originální název

Inovace v práci učitele: k teoretickému rámci problematiky

Název anglicky

Innovations in teaching: a theoretic framework

Autoři

NOVOTNÝ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Studia paedagogica, Brno, Masarykova universita v Brně, 2004, 1211-6971

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/04:00011513

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

Inovace; učitel; teorie

Štítky

Změněno: 2. 2. 2014 10:58, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Anotace

V originále

Inovace a inovační procesy jsou díky své mnohovrstevnatosti a komplexnosti tématem, které v laických ani odborných diskusích není vždy reflektováno v celé své složitosti. Cíle příspěvku je přispět k porozumění inovacím v práci učitele. Autor příspěvku poukazuje na teoretický rámec inovací a inovačních procesů tak, jak je vnímán v diskurzu vtěleném do odborné literatury. Tento teoretický rámec autor užívá k vysvětlení podstaty inovačních procesů v práci učitele.

Anglicky

Though innovations and innovative processes are very often quoted in discussions about the transformation and the development of schools and the schooling systems, the public and/or the specialist seldom reflect them in all their stratification and complexity. Similary vague are the discussions on the innovations in teaching. This contribution makes up a theoretic framework of innovations as percieved within the discourse within the professional literature. The framework is then used to explain the essentials of innovations in teaching: the grasp of such innovations is the objective of this contribution.

Návaznosti

GP406/02/P121, projekt VaV
Název: Učitelé a inovace. O současné praxi a některých možnostech rozvoje práce učitele
Investor: Grantová agentura ČR, Učitelé a inovace. O současné praxi a některých možnostech rozvoje práce učitele