NOVOTNÝ, Petr. Inovace v práci učitele: k teoretickému rámci problematiky (Innovations in teaching: a theoretic framework). Studia paedagogica. Brno: Masarykova universita v Brně, 2004, vol. 9, No 1, p. 101-110. ISSN 1211-6971.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Inovace v práci učitele: k teoretickému rámci problematiky
Name (in English) Innovations in teaching: a theoretic framework
Authors NOVOTNÝ, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Studia paedagogica, Brno, Masarykova universita v Brně, 2004, 1211-6971.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/04:00011513
Organization unit Faculty of Arts
Keywords in English Inovace; učitel; teorie
Tags inovace, teorie, učitel
Changed by Changed by: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D., učo 36179. Changed: 2/2/2014 10:58.
Abstract
Inovace a inovační procesy jsou díky své mnohovrstevnatosti a komplexnosti tématem, které v laických ani odborných diskusích není vždy reflektováno v celé své složitosti. Cíle příspěvku je přispět k porozumění inovacím v práci učitele. Autor příspěvku poukazuje na teoretický rámec inovací a inovačních procesů tak, jak je vnímán v diskurzu vtěleném do odborné literatury. Tento teoretický rámec autor užívá k vysvětlení podstaty inovačních procesů v práci učitele.
Abstract (in English)
Though innovations and innovative processes are very often quoted in discussions about the transformation and the development of schools and the schooling systems, the public and/or the specialist seldom reflect them in all their stratification and complexity. Similary vague are the discussions on the innovations in teaching. This contribution makes up a theoretic framework of innovations as percieved within the discourse within the professional literature. The framework is then used to explain the essentials of innovations in teaching: the grasp of such innovations is the objective of this contribution.
Links
GP406/02/P121, research and development projectName: Učitelé a inovace. O současné praxi a některých možnostech rozvoje práce učitele
Investor: Czech Science Foundation, On present practice and some possibilities of development of teachers work
PrintDisplayed: 28/5/2024 01:53