D 2004

Společenské hry s chemickou problematikou

LOMOVCIVOVÁ, Eva, Emilie MUSILOVÁ, Luděk JANČÁŘ a Hana CÍDLOVÁ

Základní údaje

Originální název

Společenské hry s chemickou problematikou

Název anglicky

Parlour Games with Chemical Subject

Autoři

LOMOVCIVOVÁ, Eva (203 Česká republika, domácí), Emilie MUSILOVÁ (203 Česká republika), Luděk JANČÁŘ (203 Česká republika, domácí) a Hana CÍDLOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Hradec Králové, Mezinárodní seminář Informační technologie ve výuce chemie, od s. 138-143, 6 s. 2004

Nakladatel

Gaudeamus

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/04:00030660

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

80-7041-198-8

Klíčová slova anglicky

education; chemistry; parlour games
Změněno: 11. 4. 2011 18:01, doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr.

Anotace

V originále

Jako alternativní motivační prostředek pro výuku chemie byla v rámci grantu FRVŠ č. 736/03/G6 Hrajeme si v chemii vytvořena sada společenských her (pexeso, kvarteto a jiné) s chemickou problematikou. Tyto hry je možno využít buď přímo ve výuce chemie pro zpestření, nebo již v nižších ročnících jako hračka, která téma chemie nenásilně uvozuje. Pomocí obrázků na herních kartách jsou děti zábavnou formou seznamovány s vybranými oblastmi chemie, biologie, případně ekologie. Pro zesílení výukového efektu jsou hry doplněny sadou otázek (a správných odpovědí). Hráči tedy mohou dostávat body nejen za získaná pexesa či kvarteta, ale také za správné odpovědi. Hry jsou vystaveny na Internet (http://www.ped.muni.cz/wchem/), odkud je možno si je stáhnout. V současnosti se pracuje na jejich softwarovém oživení.

Anglicky

As an alternate means of motivation in chemistry lessons, a set of games was created (as a solution of grant FRVS No.: 736/03/G6), concerning chemistry. These games can be used either directly at school lesson, or (for younger children) as a toy, showing to children that chemistry might be nice. By means of pictures on the cards, chosen chemical, biological or ecological problems are introduced to children. To learn more, playing the games, children can answer some questions and check them (the list of questions and answers is a part of the games rules). Anybody can receive the games from the Internet: (http://www.ped.muni.cz/wchem/). Now software is being prepared, making playing these games on-line possible.