2005
K problematice učebního stylu dětí školního věku na tradičních a daltonských školách
STRÁNSKÁ, ZdenkaZákladní údaje
Originální název
K problematice učebního stylu dětí školního věku na tradičních a daltonských školách
Název česky
K problematice učebního stylu dětí školního věku na tradičních a daltonských školách
Název anglicky
Issues of Learning Styles of Traditional and Dalton Primary School Pupils
Autoři
STRÁNSKÁ, Zdenka (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Olomouc, Heller, D., Procházková, J., Sobotková, I. (Eds.). Psychologické dny 2004: Svět žen a svět mužů. Polarita a vzájemné obohacování. Sborník z konference Psychologické dny Olomouc 2004. s. 28-28, 2005
Nakladatel
FF UP v Olomouci ve spolupráci s Českomoravskou psychologickou společností
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/05:00030663
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
80-244-1059-1
ISSN
Klíčová slova anglicky
learning styles; primary school; traditional school; alternative (Dalton) school; pupils
Změněno: 29. 3. 2010 08:32, PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
V originále
Záměrem výzkumného šetření bylo srovnání proměnných stylu učení u žáků tradičních základních škol a škol s daltonskými prvky výuky. Výzkumný soubor tvořilo 115 žáků (60 dívek, 55 chlapců) druhého stupně základní školy. K diagnostice učebního stylu byla použita česká verze amerického Dotazníku stylů učení - LSI autorů R. Dunnové, K. Dunna a G. Price (v překl. a úpr. J. Mareše, 1992). Cílem výzkumu bylo zjistit, zda existují rozdíly ve stylu učení mezi žáky navštěvujícími školu s tradičním typem vzdělávání a výchovy a žáky navštěvujícími školu s alternativním typem vzdělávání a výchovy (daltonského typu).
Anglicky
Issues of learning styles of traditional and Dalton primary school pupils.