D 2005

K problematice učebního stylu dětí školního věku na tradičních a daltonských školách

STRÁNSKÁ, Zdenka

Základní údaje

Originální název

K problematice učebního stylu dětí školního věku na tradičních a daltonských školách

Název česky

K problematice učebního stylu dětí školního věku na tradičních a daltonských školách

Název anglicky

Issues of Learning Styles of Traditional and Dalton Primary School Pupils

Autoři

STRÁNSKÁ, Zdenka (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Olomouc, Heller, D., Procházková, J., Sobotková, I. (Eds.). Psychologické dny 2004: Svět žen a svět mužů. Polarita a vzájemné obohacování. Sborník z konference Psychologické dny Olomouc 2004. s. 28-28, 2005

Nakladatel

FF UP v Olomouci ve spolupráci s Českomoravskou psychologickou společností

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/05:00030663

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

80-244-1059-1

ISSN

Klíčová slova anglicky

learning styles; primary school; traditional school; alternative (Dalton) school; pupils
Změněno: 29. 3. 2010 08:32, PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.

Anotace

V originále

Záměrem výzkumného šetření bylo srovnání proměnných stylu učení u žáků tradičních základních škol a škol s daltonskými prvky výuky. Výzkumný soubor tvořilo 115 žáků (60 dívek, 55 chlapců) druhého stupně základní školy. K diagnostice učebního stylu byla použita česká verze amerického Dotazníku stylů učení - LSI autorů R. Dunnové, K. Dunna a G. Price (v překl. a úpr. J. Mareše, 1992). Cílem výzkumu bylo zjistit, zda existují rozdíly ve stylu učení mezi žáky navštěvujícími školu s tradičním typem vzdělávání a výchovy a žáky navštěvujícími školu s alternativním typem vzdělávání a výchovy (daltonského typu).

Anglicky

Issues of learning styles of traditional and Dalton primary school pupils.