2004
Pupils Optimal School Adaptation Factors
POLEDŇOVÁ, Ivana a Zdenka STRÁNSKÁZákladní údaje
Originální název
Pupils Optimal School Adaptation Factors
Název česky
Faktory optimální školní adaptace žáků
Autoři
POLEDŇOVÁ, Ivana (203 Česká republika, garant) a Zdenka STRÁNSKÁ (203 Česká republika)
Vydání
1. vyd. Brno, Teachers and Health 6. Evžen Řehulka (Ed.), od s. 429-438, 10 s. 2004
Nakladatel
Paido a Masarykova univerzita v Brně
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/04:00010310
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-7315-093-8
UT WoS
000264734800031
Klíčová slova česky
adaptace; psychická zátěž; odpovědnost; sociální vztahy
Klíčová slova anglicky
adaptation; psychological load; responsibility; social relationships
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 29. 6. 2009 14:14, PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
V originále
Within the framework of a wider research project, the sample of primary school pupils was aimed at discovering the connections between maladaptation symptoms, selected personality characteristics and school performance. It turned out that an impaired school performance did not often correspond to their intellectual capacity and that such pupils were typically characterised by a low level of performance motivation, external attributions, and lower acceptance of responsibility for their own behaviour. Having identified the maladaptation causes leading to psychological load and stress, we were brought to reflecting the ways how to modify maladapted pupils behaviour.
Česky
Na vzorku žáků základních škol bylo v rámci širšího výzkumného projektu zjišťováno, jaké jsou souvislosti mezi symptomy maladaptace, vybranými osobnostními vlastnostmi a školní výkonností. Ukázalo se, že zhoršený školní výkon maladaptovaných žáků často neodpovídá jejich intelektové kapacitě a že pro tyto žáky jsou rovněž typické nízká výkonová motivace, externalistické atribuce a snížené přijímání odpovědnosti za vlastní chování. Identifikace příčin maladaptace vedoucí k psychické zátěži a stresu nás vedla k úvahám o tom, jak modifikovat chování maladaptovaných žáků.
Návaznosti
MSM 142300002, záměr |
| ||
MSM 144100001, záměr |
|