J 2003

Ekvivalence tradiční a počítačové formy testu IST-70.

KVĚTON, Petr, Martin JELÍNEK, Dalibor VOBOŘIL a Helena KLIMUSOVÁ

Základní údaje

Originální název

Ekvivalence tradiční a počítačové formy testu IST-70.

Název anglicky

Equivalency of traditional and computerized form of IST-70.

Autoři

KVĚTON, Petr (203 Česká republika, garant, domácí), Martin JELÍNEK (203 Česká republika, domácí), Dalibor VOBOŘIL (203 Česká republika, domácí) a Helena KLIMUSOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Československá psychologie, Praha, AV ČR, 2003, 0009-062X

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Impakt faktor

Impact factor: 0.232

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

UT WoS

000188981800008

Klíčová slova anglicky

computerbased assessment; computerized tests; equivalency; IST-70

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 20. 3. 2019 14:01, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Studie se zabývá otázkou ekvivalence tradičních a počítačových forem psychodiagnostických metod. Autoři ověřovali ekvivalenci inteligenčního testu IST-70 v tradiční a v praxi používané počítačové formě. Přestože většina subtestů nebyla modem administrace výrazněji ovlivněna, u grafických subtestů byl nalezen rozdíl mezi oběma formami testu. V případě subtestů Volba geometrického obrazce a Úlohy s kostkami byly výkony zkoumaných osob v podmínkách počítačové administrace výrazně slabší než při administraci formy tradiční, což autoři připisují vlivu náročnější ovládací a zobrazovací ergonomie.

Anglicky

The most common usage of computer-based assessment are computerized versions of conventional paper-and-pencil tests. Equivalency of such tests needs to be verified. On a sample of 102 high school students, this study examined the psychometric equivalency of computerized form of IST-70 included in commonly used software package Psycho using a four groups within-subjects design. Partial non-equivalency was found; while most of the subtests provided full equivalency with their conventional counterparts, graphical subtests PL (Perceptual Fluidity) and SP (Spatial Ability) were negatively affected by computer mode of administration.