D 2004

Učitelé na 1. stupni ZŠ jako realizátoři protidrogové výchovy

ČECH, Tomáš

Základní údaje

Originální název

Učitelé na 1. stupni ZŠ jako realizátoři protidrogové výchovy

Název česky

Učitelé na 1. stupni ZŠ jako realizátoři protidrogové výchovy

Název anglicky

Primary school teachers as implementers of anti-drug education

Autoři

ČECH, Tomáš (203 Česká republika, garant)

Vydání

Brno, ŘEHULKA, E. (ed.) Teachers and Health 6, od s. 558-561, 4 s. 2004

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/04:00010406

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

80-7315-093-X

UT WoS

000264734800040

Klíčová slova anglicky

school; primary school; teacher; health; drugs; drug abuse; prevention; primary drug prevention; anti-drug education; curriculum; framework education programme
Změněno: 21. 2. 2005 19:05, doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek mapuje zkušenosti z realizace primární drogové prevence na základních školách, přináší požadavky na změny v přístupu k drogové problematice a vymezuje prostor pro v edukačním procesu nově užívaný pojem protidrogová výchova. Zvláštní pozornost je věnována učitelům na 1. stupni ZŠ a jejich postojům k problematice drog a zdraví, jelikož učitelé jsou nejvýznamnějšími činiteli úspěšné realizace protidrogové výchovy na primárním stupni škol.

Anglicky

The paper describes experience with primary drug prevention at basic schools. It formulates demands on changes in approaches to drugs and introduces a newly established term anti-drug education. It focuses on primary school teachers and their attitudes to health and drugs, because teachers are considered the most important factor influencing the realisation of anti-drug education in primary schools.

Návaznosti

GA406/98/1375, projekt VaV
Název: Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury
Investor: Grantová agentura ČR, Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury
MSM 144100001, záměr
Název: Učitelé a zdraví (Psychologický přístup)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Učitelé a zdraví (Psychologický přístup)