D 2005

Protidrogová výchova v podmínkách 1. stupně ZŠ

ČECH, Tomáš

Základní údaje

Originální název

Protidrogová výchova v podmínkách 1. stupně ZŠ

Název česky

Protidrogová výchova v podmínkách 1. stupně ZŠ

Název anglicky

Anti-drug education and its realization at the primary school

Autoři

ČECH, Tomáš (203 Česká republika, garant)

Vydání

Hradec Králové, Socialia 2004, od s. 198-203, 6 s. 2005

Nakladatel

Gaudeamus

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/05:00012340

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

80-7041-247-X

Klíčová slova anglicky

school; primary school; teacher; health; drugs; drug abuse; prevention; primary drug prevention; anti-drug education; curriculum; framework education programme
Změněno: 6. 2. 2006 12:37, doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek mapuje zkušenosti z realizace primární drogové prevence na základních školách, přináší požadavky na změny v přístupu k drogové problematice a vymezuje prostor pro v edukačním procesu nově užívaný pojem protidrogová výchova. Zvláštní pozornost je věnována učitelům na 1. stupni ZŠ a jejich postojům k problematice drog a zdraví, která je prezentována dílčími výsledky výzkumného šetření mezi učiteli primárního stupně.

Anglicky

The paper describes experience with primary drug prevention at basic schools. It formulates demands on changes in approaches to drugs and introduces a newly established term anti-drug education. It focuses on primary school teachers and their attitudes to health and drugs, because teachers are considered the most important factor influencing the realisation of anti-drug education in primary schools.

Návaznosti

GA406/98/1375, projekt VaV
Název: Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury
Investor: Grantová agentura ČR, Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury
MSM 144100001, záměr
Název: Učitelé a zdraví (Psychologický přístup)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Učitelé a zdraví (Psychologický přístup)