2004
Organizational Values of Czech Manufacturing Companies
JANČÍKOVÁ, Alexandra, Růžena LUKÁŠOVÁ a Zdeňka KONEČNÁZákladní údaje
Originální název
Organizational Values of Czech Manufacturing Companies
Název česky
Organizační hodnoty českých výrobních firem
Autoři
JANČÍKOVÁ, Alexandra (203 Česká republika, garant), Růžena LUKÁŠOVÁ (203 Česká republika) a Zdeňka KONEČNÁ (203 Česká republika)
Vydání
Altona Vic, Australia, Knowledge and Culture - Organisational Intangibles and their Tangible Value. Abstracts from the Fourth International Conference on Knowledge, Culture and Change in Organisations, od s. 106 - 106, 1 s. 2004
Nakladatel
Common Ground Publishing
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14560/04:00011658
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
1-86335-565-0
Klíčová slova anglicky
organizational values; Czech companies
Štítky
Změněno: 16. 6. 2009 10:28, Ing. Naďa Voráčová
V originále
The contribution presents the results of an empirical research of organizational values of Czech manufacturing companies, which was carried out on a sample of members of top and middle management of 29 companies. The study presents the typical constellations of values, and the degrees of consistency and sharing present in analyzed Czech companies.
Česky
Příspěvek se zabývá výsledky empirického výzkumu organizačních hodnot českých výrobních firem, který byl proveden na vzorku členů vrcholového a středního managementu dvaceti devíti firem. Studie prezentuje typické konstelace hodnot ve zkoumaných českých firmách, míru jejich konzistence a sdílení uvnitř firmy.
Návaznosti
GA402/02/0114, projekt VaV |
|