D 2004

VLIV ZMĚNY POHYBOVÉHO REŽIMU NA POHYBOVOU AKTIVITU DĚTÍ NA PRVNÍM STUPNI ZŠ

ZACHRLA, Jan and Marek TRÁVNÍČEK

Basic information

Original name

VLIV ZMĚNY POHYBOVÉHO REŽIMU NA POHYBOVOU AKTIVITU DĚTÍ NA PRVNÍM STUPNI ZŠ

Name (in English)

Influence of change of motoric regime on motoric activity of children at primary school

Authors

ZACHRLA, Jan (203 Czech Republic, guarantor) and Marek TRÁVNÍČEK (203 Czech Republic)

Edition

2004. vyd. Hradec Králové, Optimální působení tělesné zátěže a výživy, p. 75 - 77, 3 pp. 2004

Publisher

GAUDEAMUS při Univerzitě Hradec Králové

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/04:00010540

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-7041-666-1

Keywords in English

school attendance; motoric activity; younger school age; motoric regime
Změněno: 10/6/2009 12:37, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

Cíle výzkumu bylo posouzení účinku modelového pohybového programu na některé složky zdatnosti. Jednou z částí bylo také sledování množství pohybové aktivity dětí během jejich pobytu ve škole. Současný výchovný a výukový proces ve školách ne vždy dostatečně přihlíží k potřebám střídání zátěže a odpočinku, k biorytmům, psychickým a fyziologickým potřebám žáků. Nedochází k uspokojení pohybových zájmů a potřeb žáků a nevyužívají se moderní pracovní metody. Na tělesnou výchovu nelze nahlížet jako na vyučovací předmět, ale je nutné přiblížit tělesnou výchovu reálným potřebám života žáků k ovlivňování jejich zdraví. Je třeba přijmout názor, že pohybová aktivita je jedním z nejúčinnějších prostředků kompenzace převážně jednostranného pracovního zatížení žáků ve škole. Proto by se měla naplňovat snaha integrovat tělesnou výchovu a pohybovou aktivitu v co největší míře do denního i týdenního režimu žáků. Výsledky výzkumu dokumentují rozdíly v množství pohybové aktivity na škole s modelovým pohybovým programem a bez něho.

In English

Report informs about changes in a motoric regime of younger school age children. After model motoric programme launching changes in motoric activities of pupils were monitored. These changes were confronted with a group of pupils who were not under influence of any motoric programme. The increase of motoric activities by 45 minutes daily due to influence of a motoric programme was learned at the experimental class.

Links

RS99003, research and development project
Name: Zdravotně orientovaná tělesná výchova pro 1. stupeň ZŠ II.
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Health oriented physical education for elementary schools