2004
Presence of "flow phenomenon" and its verification
NAVRÁTIL, MarekZákladní údaje
Originální název
Presence of "flow phenomenon" and its verification
Název česky
Výskyt fenoménu Flow a jeho ověření
Autoři
NAVRÁTIL, Marek (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Lisboa, 6th EUROPEAN SOCIAL COGNITION NETWORK MEETING, od s. 36-36, 1 s. 2004
Nakladatel
ESCON
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Portugalsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14230/04:00010541
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky
flow; cyberspace
Štítky
Změněno: 11. 5. 2005 16:40, Mgr. Marek Navrátil
V originále
The present article focuses on the Flow experience (I.E. absorbing holistic immersion into task) as defined by Csikszentmihalyi (1975). An overview of previous research in the field is presented with a particular emphasis on studies dealing with the Flow experience in cyberspace. The present study utilized a mixed research methodology, involving both quasi-experimental and naturalistic observation. The registration of the course of the Flow by a parallel Finger Tapping Test and by a subsequent inquiry on the quality of the experience is explored among 15 participants, comparing two types of tasks. Differences between the level of Finger Tapping performance during computer game playing and during a boring sorting task were found, especially in the intervals among the individual taps. The conditions for the generation of the flowgenic context are suggested for further experimental studies.
Česky
Prezentovaný článek se zaměřuje na prožitek Flow (absorbující holistické ponoření do řešení úkolu) dle Csikzsentmihalyho (1975). Přehled již realizovaných studií je je prezentován s důrazem na studie zabývající se fenoménem Flow a cyberspace. Studie realizovaná pomocí smíšené výzkumné metodologie zahrnuje jak kvaziexperimentální přístup tak i přirozené pozorování. Záznam výskytu Flow je realizován pomocí Finger Tapping testu a následného dotazování. Byly zaznamenány změny ve výkonu v testu ťukání prstem v průběhu hraní počítačové hry a přebírání luštěnin, především v délce časového intervalu mezi jednotlivými údery. Pro další výzkumy jsou definovány podmínky vzniku flowogenního kontextu.
Návaznosti
MSM 142300002, záměr |
|