Algunas consideraciones sobre el análisis pragmático de los textos publicitarios
STEHLÍK, Petr. Algunas consideraciones sobre el análisis pragmático de los textos publicitarios. Études Romanes de Brno. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004, L 25, č. 1, s. 69-77. ISSN 0231-7532. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Algunas consideraciones sobre el análisis pragmático de los textos publicitarios |
Název česky | Některé aspekty pragmatické analýzy reklamních textů |
Název anglicky | Some Considerations on the Pragmatic Analysis of Advertising Texts |
Autoři | STEHLÍK, Petr (203 Česká republika, garant). |
Vydání | Études Romanes de Brno, Brno, Masarykova univerzita v Brně, 2004, 0231-7532. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | španělština |
Typ výsledku | Článek v odborném periodiku |
Obor | 60200 6.2 Languages and Literature |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14210/04:00030759 |
Organizační jednotka | Filozofická fakulta |
Klíčová slova česky | Pragmatická analýza; jazyk reklamy |
Klíčová slova anglicky | Pragmatics; Analysis; Advertising Language |
Štítky | Advertising, analysis, Language, pragmatics |
Příznaky | Mezinárodní význam, Recenzováno |
Změnil | Změnil: doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D., učo 17983. Změněno: 11. 4. 2010 09:44. |
Anotace |
---|
En este artículo se estudian los posibles enfoques para un análisis pragmático de los textos publicitarios. La mejor solución parece ser una combinación del análisis tradicional por niveles lingüísticos con la dimensión pragmática. De este modo se mantiene el carácter sistemático del método tradicional, y al mismo tiempo es posible investigar qué papel desempeńan los diferentes elementos lingüísticos en la finalidad persuasiva de los mensajes publicitarios. |
Anotace česky |
---|
V tomto článku se zvažují různé přístupy k pragmatické analýze reklamních textů. Nejlepším řešením se jeví kombinace tradiční analýzy jednotlivých jazykových úrovní s pragmatickou dimenzí. Tímto způsobem je možno zachovat systematický charakter tradiční metody, a zároveň zkoumat význam různých jazykových elementů pro persuasivní funkci reklamních sdělení. |
Anotace anglicky |
---|
This paper examines the different approaches to the pragmatic analysis of the advertising texts. The best solution seems to be the combination of the traditional analysis of linguistic levels and the pragmatic dimension. In this way it is possible to maintain the systematic character of the traditional method and at the same time investigate the role of the different linguistic elements in the persuasive function of the advertising messages. |
VytisknoutZobrazeno: 13. 10. 2024 16:16