J 2004

Algunas consideraciones sobre el análisis pragmático de los textos publicitarios

STEHLÍK, Petr

Základní údaje

Originální název

Algunas consideraciones sobre el análisis pragmático de los textos publicitarios

Název česky

Některé aspekty pragmatické analýzy reklamních textů

Název anglicky

Some Considerations on the Pragmatic Analysis of Advertising Texts

Autoři

STEHLÍK, Petr (203 Česká republika, garant)

Vydání

Études Romanes de Brno, Brno, Masarykova univerzita v Brně, 2004, 0231-7532

Další údaje

Jazyk

španělština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/04:00030759

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

Pragmatická analýza; jazyk reklamy

Klíčová slova anglicky

Pragmatics; Analysis; Advertising Language

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2010 09:44, doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D.

Anotace

V originále

En este artículo se estudian los posibles enfoques para un análisis pragmático de los textos publicitarios. La mejor solución parece ser una combinación del análisis tradicional por niveles lingüísticos con la dimensión pragmática. De este modo se mantiene el carácter sistemático del método tradicional, y al mismo tiempo es posible investigar qué papel desempeńan los diferentes elementos lingüísticos en la finalidad persuasiva de los mensajes publicitarios.

Česky

V tomto článku se zvažují různé přístupy k pragmatické analýze reklamních textů. Nejlepším řešením se jeví kombinace tradiční analýzy jednotlivých jazykových úrovní s pragmatickou dimenzí. Tímto způsobem je možno zachovat systematický charakter tradiční metody, a zároveň zkoumat význam různých jazykových elementů pro persuasivní funkci reklamních sdělení.