D 2004

PODNIKÁNÍ A KULTURNÍ ROZDÍLY (DIMENZE MASKULINITA versus FEMINITA)

GREGOROVÁ, Ivana

Základní údaje

Originální název

PODNIKÁNÍ A KULTURNÍ ROZDÍLY (DIMENZE MASKULINITA versus FEMINITA)

Název anglicky

BUSINESS AND THE CULTURAL DIFFERENCIES (DIMENSION MASCULINITY and FEMINITY)

Autoři

GREGOROVÁ, Ivana (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Brno, Nové trendy rozvoje prmyslu, s. 16-23, 2004

Nakladatel

VUT Brno

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14560/04:00011695

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

80-214-2787-6

Klíčová slova anglicky

Management; desk research; leadership style
Změněno: 25. 11. 2004 17:19, Ing. Ivana Jašková, Ph.D.

Anotace

V originále

Pedmtem této publikace je pojednání o národních odlišnostech, které se projevují v organizaní struktue podnik, ve firemní kultue a v obchodních a spoleenských zvyklostech. Jednotlivé rysy národních kultur je možné porovnat pomocí kulturních dimenzí. Zde zkoumám vliv národní kultury na kulturu podnikovou v jednotlivých pobokách jedné nadnárodní spolenosti s nmeckým pvodem, spolenosti HARIBO. Pomocí kvantitativních metod výzkumu dokazuji, že národní kultura, ve které spolenost psobí, má vliv na jednání a rozhodování zamstnanc a tudíž i na podnikovou kulturu.

Anglicky

The goal of this essay concerning Business and cultural differences is to analyze the cultural differences, which occur in organization structures of businesses, in business culture and in business and cultural behaviors. It is possible to compare these specific features of national cultures by means of cultural dimensions. Ive focused on the influence of national culture on a business culture in general and I use for my research the selected branches of the German international company called HARIBO. Using quantitative research methods I demonstrated, that the national culture where the company acts influences employees behaviors and decision-making and that way the business culture itself.

Návaznosti

GA402/02/1563, projekt VaV
Název: Profesní samospráva jako fenomén občanské společnosti
Investor: Grantová agentura ČR, Profesní samospráva jako fenomén občanské společnosti