LAZAROVÁ, Bohumíra a Alice PROKOPOVÁ. Některé psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů. In Práca a jej kontexty. 1. vyd. Bratislava: Stimul, 2003, s. 88-97. ISBN 80-88982-75-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Některé psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů
Název česky Některé psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů
Název anglicky Some psychological aspects of in-service teacher training
Autoři LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Česká republika, garant) a Alice PROKOPOVÁ (203 Česká republika).
Vydání 1. vyd. Bratislava, Práca a jej kontexty, od s. 88-97, 10 s. 2003.
Nakladatel Stimul
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14510/03:00011706
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
ISBN 80-88982-75-8
Klíčová slova anglicky in -service teacher training; psychological aspects
Štítky in -service teacher training, psychological aspects
Změnil Změnila: RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D., učo 1247. Změněno: 16. 6. 2008 08:48.
Anotace
Téma dalšího vzdlávání uitel vyvolává mnohé diskuse a asto vedei k uriteé skepsi, zejména co se efektivity týe. Nkteré výzkumy naznaují, že další vzdlávání uitel mže mít jen malý vliv na zlepšení kvality vyuování. Autorky naznaují, že vedle politických, ekonomických a organizaních okolností, je efektivita dalšího vzdlávání uitel ovlivnna také psychologickými faktory. Identifikují nkteré faktory, které mohou pomoci uitelm získat dobrou zkušenost s dalším vzdláváním, podpoit jejich odvahu a vli nahlížet vci rznými zpsoby a rozvíjet tídní a školní praxi.
Anotace anglicky
The issues of in-service teacher training raise many a discussion, frequently leading to shared scepticism. Some surveys show, namely, that in-service teacher training often has but little impact on the improvement of the quality of teaching. The authors suggest that, apart from political, economic, pedagogical, and organizational circumstances, the efficiency of in-service teacher training is very largely influenced by psychological factors too. They examine some factors which might substantially support teachers will and willingness to derive from an educational event a good experience, courage and readiness to look at things from different viewpoints and develop the classroom and school practice.
Návaznosti
GA406/03/0700, projekt VaVNázev: Psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů
Investor: Grantová agentura ČR, Psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů
VytisknoutZobrazeno: 27. 5. 2024 17:34