Některé psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů
LAZAROVÁ, Bohumíra a Alice PROKOPOVÁ. Některé psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů. In Práca a jej kontexty. 1. vyd. Bratislava: Stimul, 2003, s. 88-97. ISBN 80-88982-75-8. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Některé psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů |
Název česky | Některé psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů |
Název anglicky | Some psychological aspects of in-service teacher training |
Autoři | LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Česká republika, garant) a Alice PROKOPOVÁ (203 Česká republika). |
Vydání | 1. vyd. Bratislava, Práca a jej kontexty, od s. 88-97, 10 s. 2003. |
Nakladatel | Stimul |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Stať ve sborníku |
Obor | 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences |
Stát vydavatele | Slovensko |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14510/03:00011706 |
Organizační jednotka | Fakulta sportovních studií |
ISBN | 80-88982-75-8 |
Klíčová slova anglicky | in -service teacher training; psychological aspects |
Štítky | in -service teacher training, psychological aspects |
Změnil | Změnila: RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D., učo 1247. Změněno: 16. 6. 2008 08:48. |
Anotace |
---|
Téma dalšího vzdlávání uitel vyvolává mnohé diskuse a asto vedei k uriteé skepsi, zejména co se efektivity týe. Nkteré výzkumy naznaují, že další vzdlávání uitel mže mít jen malý vliv na zlepšení kvality vyuování. Autorky naznaují, že vedle politických, ekonomických a organizaních okolností, je efektivita dalšího vzdlávání uitel ovlivnna také psychologickými faktory. Identifikují nkteré faktory, které mohou pomoci uitelm získat dobrou zkušenost s dalším vzdláváním, podpoit jejich odvahu a vli nahlížet vci rznými zpsoby a rozvíjet tídní a školní praxi. |
Anotace anglicky |
---|
The issues of in-service teacher training raise many a discussion, frequently leading to shared scepticism. Some surveys show, namely, that in-service teacher training often has but little impact on the improvement of the quality of teaching. The authors suggest that, apart from political, economic, pedagogical, and organizational circumstances, the efficiency of in-service teacher training is very largely influenced by psychological factors too. They examine some factors which might substantially support teachers will and willingness to derive from an educational event a good experience, courage and readiness to look at things from different viewpoints and develop the classroom and school practice. |
Návaznosti | |
---|---|
GA406/03/0700, projekt VaV | Název: Psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů |
Investor: Grantová agentura ČR, Psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů |
VytisknoutZobrazeno: 15. 10. 2024 08:54