HORKÁ, Hana. AXIOLOGICKÁ DIMENZE EKOLOGICKÉ VÝCHOVY A KOMPETENCE UČITELE. In Učitel a vzdělávání pro udržitelný rozvoj. Sborník z mezinárodní konference. první. Praha: UK, 2004, s. 23-28. ISBN 80-86360-42-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název AXIOLOGICKÁ DIMENZE EKOLOGICKÉ VÝCHOVY A KOMPETENCE UČITELE
Název anglicky AXIOLOGICAL DIMENSION OF ENVIRONMENTAL EDUCATION AND TEACHER COMPETENCE
Autoři HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant).
Vydání první. Praha, Učitel a vzdělávání pro udržitelný rozvoj. Sborník z mezinárodní konference. od s. 23-28, 6 s. 2004.
Nakladatel UK
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/04:00019812
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 80-86360-42-3
Klíčová slova anglicky Key teacher competence for environmental education; teacher training process; standards for pre-graduate teacher training for primary school
Štítky teacher training process
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Změněno: 28. 12. 2006 13:34.
Anotace
Autorka zdůvodňuje klíčovou kompetenci učitele pro realizaci ekologické výchovy. Všímá si jí v širším kontextu přípravy učitelů a uvádí standard pregraduálního vzdělávání učitelů 1. stupně základní školy. Stať prezentuje některé výsledky výzkumu sociálního diskurzu učitelů a studentů učitelství 1. stupně ZŠ o environmentální problematice konkrétně o otázkách vztahu člověka k životnímu prostředí a jeho chování v něm. Zmapování myšlení, názorů, postojů a hodnot (pomocí metody Q-třídění ) může ovlivnit přípravné i další vzdělávání učitelů ve sledované oblasti, tzn. v našem případě korekci navrhovaného standardu
Anotace anglicky
The author justifies key teacher competence in the implementation of environmental education. The competence are examined within the context of the teacher training process. the defining standards for pre-graduate teacher training for primary school.
Návaznosti
GA406/03/1349, projekt VaVNázev: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
Investor: Grantová agentura ČR, Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
VytisknoutZobrazeno: 12. 10. 2024 16:37