D 2004

Environmentální problematika v řeči učitelů a studentů učitelství.

HORKÁ, Hana a Michaela BUBELÍNIOVÁ

Základní údaje

Originální název

Environmentální problematika v řeči učitelů a studentů učitelství.

Název anglicky

ENVIRONMENTAL TOPICS DISCUSSED BY THE TEACHERS

Autoři

HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant) a Michaela BUBELÍNIOVÁ (703 Slovensko)

Vydání

prvni. Ostrava, Příprava učitelů pro primární vzdělávání v ČR a budoucí scénáře v Evropě. od s. 66-76, 12 s. 2004

Nakladatel

PdF OU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/04:00019813

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

80-7042-376-5

Klíčová slova anglicky

environmental education; social discourse; Q-method of classification; behaviour; thinking; views; values; pregraduate and postgraduate education of teachers

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 18. 6. 2009 13:21, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Anotace

V originále

Stať prezentuje výsledky výzkumu sociálního diskurzu učitelů a studentů učitelství 1. stupně ZŠ o environmentální problematice konkrétně o otázkách vztahu člověka k životnímu prostředí a jeho chování v něm. Zmapování myšlení, názorů, postojů a hodnot (pomocí metody Q-třídění ) může ovlivnit přípravné i další vzdělávání učitelů ve sledované oblasti, tzn. v našem případě korekci navrhovaného standardu.

Anglicky

The article presents results of a social discourse research among the teachers and primary school trainee-teachers concerning the environmental issue using the Q-method of classification. In particular, the attitude of human beings towards the living environment, their behaviour, the analysis of their thinking, views, and values, can influence pregraduate and postgraduate education of teachers in this field.

Návaznosti

GA406/03/1349, projekt VaV
Název: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
Investor: Grantová agentura ČR, Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole