2004
Environmentální problematika v řeči učitelů a studentů učitelství.
HORKÁ, Hana a Michaela BUBELÍNIOVÁZákladní údaje
Originální název
Environmentální problematika v řeči učitelů a studentů učitelství.
Název anglicky
ENVIRONMENTAL TOPICS DISCUSSED BY THE TEACHERS
Autoři
HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant) a Michaela BUBELÍNIOVÁ (703 Slovensko)
Vydání
prvni. Ostrava, Příprava učitelů pro primární vzdělávání v ČR a budoucí scénáře v Evropě. od s. 66-76, 12 s. 2004
Nakladatel
PdF OU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/04:00019813
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
80-7042-376-5
Klíčová slova anglicky
environmental education; social discourse; Q-method of classification; behaviour; thinking; views; values; pregraduate and postgraduate education of teachers
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 18. 6. 2009 13:21, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
Stať prezentuje výsledky výzkumu sociálního diskurzu učitelů a studentů učitelství 1. stupně ZŠ o environmentální problematice konkrétně o otázkách vztahu člověka k životnímu prostředí a jeho chování v něm. Zmapování myšlení, názorů, postojů a hodnot (pomocí metody Q-třídění ) může ovlivnit přípravné i další vzdělávání učitelů ve sledované oblasti, tzn. v našem případě korekci navrhovaného standardu.
Anglicky
The article presents results of a social discourse research among the teachers and primary school trainee-teachers concerning the environmental issue using the Q-method of classification. In particular, the attitude of human beings towards the living environment, their behaviour, the analysis of their thinking, views, and values, can influence pregraduate and postgraduate education of teachers in this field.
Návaznosti
GA406/03/1349, projekt VaV |
|