D 2004

Poznámky k e-learningu na vysokých školách

RAMBOUSEK, Jiří

Základní údaje

Originální název

Poznámky k e-learningu na vysokých školách

Název česky

Poznámky k e-learningu na vysokých školách

Název anglicky

Notes on e-learning in higher education

Vydání

Vydání první. Brno, E-learning příchází - sborník setkání SC0 2004, od s. 29-34, 6 s. 2004

Nakladatel

Masarykova univerzita v Brně

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

80-210-3409-2

Klíčová slova anglicky

e-learning

Štítky

Změněno: 26. 6. 2007 10:43, Ing. Mgr. Jiří Rambousek, Ph.D.

Anotace

V originále

Článek poskytuje přehled hlavních problémů spojených se zaváděním elektronické výuky na VŠ. Je založen na zkušenostech z Filozofické fakulty MU, kde je ve velkém rozsahu užíván systém Moodle. Kromě toho rekapituluje některé zahraniční průzkumy, zejména pokud jde o organizaci e-learningu (centralizovaný vs. distribuovaný model ap.) Oproti běžné orientací na hardwarovou základnu zdůrazňuje, že klíčem k úspěšnému použití e-learningu je dostupnost a intuitivnost systému pro uživatele, zapojení co nejširšího okruhu vyučujících a s tím související důvěra v e-learning.

Anglicky

The article presents the main problems in introducing e-learning to universities. It is based on the experience acquired at the Faculty of Arts, Masaryk University in Brno where the open-source e-learning system Moodle is used on a wide scale. It also summarizes some foreign research reports, especially one comparing a centralized vs. distributed models of e-learning. The article claims that success of e-learning will not depend on hardware and technology (which are often central to e-learning projects) but rather on the accessibility and intuitiveness of the system for its users, on the participation of the most respected teachers, and on the resulting "trustworthiness" of e-learning in the academic community.