2003
Pedagogická intervence v raném a předškolním věku u jedinců s dětskou mozkovou obrnou
OPATŘILOVÁ, DagmarZákladní údaje
Originální název
Pedagogická intervence v raném a předškolním věku u jedinců s dětskou mozkovou obrnou
Název česky
Pedagogická intervence v raném a předškolním věku u jedinců s dětskou mozkovou obrnou
Název anglicky
Educational Intervention in Early and Preschool Age of Children with Cerebral Palsy.
Autoři
Vydání
1. vyd. Brno, 52 s. Speciální pedagogika, 2003
Nakladatel
MU Brno
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Učebnice
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
80-210-3242-1
Klíčová slova česky
Dětská mozková obrna; motorika; psychomotorika; grafomotrika; diagnostika; pedagogická intervence
Klíčová slova anglicky
Cerebral palsy; motor development; graphic development; diagnostics; educational intervention
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 29. 4. 2013 11:29, Mgr. Monika Foltánová
V originále
Studijní text se zabývá problematikou diagnózy dětská mozková obrna se zaměřením na motoriku. Stručně vymezuji základní pojmy týkající se dané problematiky, orientačně se zabývám diagnostikou, specifickými zvláštnostmi a ukazuji na možný postup při tvorbě individuálních vzdělávacích a stimulačních programů v oblasti hrubé motoriky, jemné motoriky a grafomotoriky. Učební text je určen pro studenty oboru somatopedie, zvláště pak pro zájemce o povinně volitelný předmět Reedukace DMO I a Reedukace DMO II. Předkládaný studijní materiál je psán tak, aby usnadnil orientaci v dané problematice a pomohl začínajícím speciálním pedagogům řešit obtíže při speciálně pedagogické diagnostice a následné intervenci.
Anglicky
The study text focuses on the topics of cerebral palsy and motor development. The text offers basic definitions concerning cerebral palsy, assessment and possible ways of preparation of individual educational plan. The study material is aimed at students of courses Intervention in Cerebral Palsy I and II. It attempts to ease the situation of beginning teachers of pupils with cerebral palsy.