b 2003

Pedagogická intervence v raném a předškolním věku u jedinců s dětskou mozkovou obrnou

OPATŘILOVÁ, Dagmar

Základní údaje

Originální název

Pedagogická intervence v raném a předškolním věku u jedinců s dětskou mozkovou obrnou

Název česky

Pedagogická intervence v raném a předškolním věku u jedinců s dětskou mozkovou obrnou

Název anglicky

Educational Intervention in Early and Preschool Age of Children with Cerebral Palsy.

Vydání

1. vyd. Brno, 52 s. Speciální pedagogika, 2003

Nakladatel

MU Brno

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Učebnice

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

80-210-3242-1

Klíčová slova česky

Dětská mozková obrna; motorika; psychomotorika; grafomotrika; diagnostika; pedagogická intervence

Klíčová slova anglicky

Cerebral palsy; motor development; graphic development; diagnostics; educational intervention

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 29. 4. 2013 11:29, Mgr. Monika Foltánová

Anotace

V originále

Studijní text se zabývá problematikou diagnózy dětská mozková obrna se zaměřením na motoriku. Stručně vymezuji základní pojmy týkající se dané problematiky, orientačně se zabývám diagnostikou, specifickými zvláštnostmi a ukazuji na možný postup při tvorbě individuálních vzdělávacích a stimulačních programů v oblasti hrubé motoriky, jemné motoriky a grafomotoriky. Učební text je určen pro studenty oboru somatopedie, zvláště pak pro zájemce o povinně volitelný předmět Reedukace DMO I a Reedukace DMO II. Předkládaný studijní materiál je psán tak, aby usnadnil orientaci v dané problematice a pomohl začínajícím speciálním pedagogům řešit obtíže při speciálně pedagogické diagnostice a následné intervenci.

Anglicky

The study text focuses on the topics of cerebral palsy and motor development. The text offers basic definitions concerning cerebral palsy, assessment and possible ways of preparation of individual educational plan. The study material is aimed at students of courses Intervention in Cerebral Palsy I and II. It attempts to ease the situation of beginning teachers of pupils with cerebral palsy.