2002
Povodí Křetínky v geografickém a environmentálním vzdělávání.
PETŘÍKOVÁ, Gabriela, Vladimír HERBER a Alois HYNEKZákladní údaje
Originální název
Povodí Křetínky v geografickém a environmentálním vzdělávání.
Název anglicky
Křetínka drainage basin in geographical and environmenntal education
Autoři
Vydání
první. Ústí nad Labem, Sborník Vzdělávání zeměpisem, s. 66-75, 2002
Nakladatel
Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Přírodovědecká fakulta
ISBN
80-7044-411-8
Klíčová slova anglicky
geographical and environmental education; case study; fieldwork
Změněno: 3. 1. 2005 15:21, doc. RNDr. Alois Hynek, CSc.
V originále
Malé povodí je vhodným územím pro geografické a environmentální vzdělávání pro řadu vzájemně propojených témat, která vycházejí z reálné situace. Terénní projektová metoda umožňuje hlubší a komplexní porozumění těmto tématům. Při praktické terénní výuce - studiu povodí Křetínky - byla vybrána následující témata (issues): fluviální procesy a hydrologický průzkum, struktura krajiny a využití země, environmentální hodnocení a možnosti dalšího rozvoje povodí, obyvatelstvo a věková struktura, služby a maloobchod, trvale udržitelný rozvoj, dotazníková šetření a tvorba turistického průvodce, včetně jejich využití ve středoškolském geografickém a environmentálním vzdělávání. Důraz je položen na vzájemné propojení témat (items), mezipředmětové vazby, procvičování a upevňování dovedností.
Anglicky
Small drainage basin is a good field for geographical and environmental education for a number of interconnected issues coming out of the real situation. Project fieldwork develops deeper understanding of those issues in their complexity. The issues: fluvial processes and hydrology, landscape structure and land use pattern, environmental evaluation and the possibilities of further development, population and age structure, services and retail pattern, sustainable development, questionnaires and the tourist guide were chosen for the Kretinka drainage basin fieldwork, together with their use in secondary school geographical and environmental education, with the stress on the interconnection of items and practiced skills.