2005
Přímá železniční spojení z Prahy a Bratislavy (vliv politických a společenských změn)
SEIDENGLANZ, DanielZákladní údaje
Originální název
Přímá železniční spojení z Prahy a Bratislavy (vliv politických a společenských změn)
Název česky
Přímá železniční spojení z Prahy a Bratislavy (vliv politických a společenských změn)
Název anglicky
The split of Czechoslovakia manifested itself by the decline of the number of direct trains between the largest Czech and Slovak cities
Autoři
SEIDENGLANZ, Daniel (203 Česká republika, garant)
Vydání
Acta Facultatis Rerum Naturalium Universitatis Comenianae, Geographica, Bratislava, Univerzita Komenského v Bratislave, 2005, 0231-715X
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
Zemský magnetismus, geodesie, geografie
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14310/05:00019836
Organizační jednotka
Přírodovědecká fakulta
Klíčová slova anglicky
international railway transport; direct train; Prague; Bratislava
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 21. 11. 2006 19:49, Mgr. Daniel Seidenglanz, Ph.D.
V originále
Přímé dálkové vlaky zvyšují kvalitu železniční dopravy. Jejich existence je ovlivněna kvalitou drážní infrastruktury v příslušném směru a také politickými a společenskými podmínkami. Před rokem 1989 byla situace v Československu determinována celkovou politickou situací, po roce 1989 se změnila zahraničně-politická orientace země a navíc došlo k rozdělení společného státu. Příspěvek posuzuje vliv daných faktorů na existenci přímých železničních spojení z Prahy a Bratislavy včetně souvislostí s rozvojem systémů vysokorychlostní železniční dopravy např. v Německu a ve Francii.
Anglicky
Long-distance trains increase the quality of railway transport. Their existence is influenced by the quality of railway infrastructure in the respective direction and also by political and social conditions. The pre-1989 situation in Czechoslovakia was determined by the overall political situation, after 1989 the country's political orientation changed and, in addition, the country split. This paper assesses the influence of the above factors over the existence of direct railway services from Prague and Bratislava to other European cities and explores the connection with the development of high-speed railway for example in Germany and France.
Návaznosti
GA402/04/2128, projekt VaV |
|