SEIDENGLANZ, Daniel. Přímá železniční spojení z Prahy a Bratislavy (vliv politických a společenských změn). Acta Facultatis Rerum Naturalium Universitatis Comenianae, Geographica. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2005, Geographic, č. 3, s. 535-542. ISSN 0231-715X.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Přímá železniční spojení z Prahy a Bratislavy (vliv politických a společenských změn)
Název česky Přímá železniční spojení z Prahy a Bratislavy (vliv politických a společenských změn)
Název anglicky The split of Czechoslovakia manifested itself by the decline of the number of direct trains between the largest Czech and Slovak cities
Autoři SEIDENGLANZ, Daniel (203 Česká republika, garant).
Vydání Acta Facultatis Rerum Naturalium Universitatis Comenianae, Geographica, Bratislava, Univerzita Komenského v Bratislave, 2005, 0231-715X.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor Zemský magnetismus, geodesie, geografie
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14310/05:00019836
Organizační jednotka Přírodovědecká fakulta
Klíčová slova anglicky international railway transport; direct train; Prague; Bratislava
Štítky Bratislava, direct train, international railway transport, Prague
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Daniel Seidenglanz, Ph.D., učo 11114. Změněno: 21. 11. 2006 19:49.
Anotace
Přímé dálkové vlaky zvyšují kvalitu železniční dopravy. Jejich existence je ovlivněna kvalitou drážní infrastruktury v příslušném směru a také politickými a společenskými podmínkami. Před rokem 1989 byla situace v Československu determinována celkovou politickou situací, po roce 1989 se změnila zahraničně-politická orientace země a navíc došlo k rozdělení společného státu. Příspěvek posuzuje vliv daných faktorů na existenci přímých železničních spojení z Prahy a Bratislavy včetně souvislostí s rozvojem systémů vysokorychlostní železniční dopravy např. v Německu a ve Francii.
Anotace anglicky
Long-distance trains increase the quality of railway transport. Their existence is influenced by the quality of railway infrastructure in the respective direction and also by political and social conditions. The pre-1989 situation in Czechoslovakia was determined by the overall political situation, after 1989 the country's political orientation changed and, in addition, the country split. This paper assesses the influence of the above factors over the existence of direct railway services from Prague and Bratislava to other European cities and explores the connection with the development of high-speed railway for example in Germany and France.
Návaznosti
GA402/04/2128, projekt VaVNázev: Železniční doprava - institucionální postavení, hospodářská politika a ekonomická teorie
Investor: Grantová agentura ČR, Železniční doprava-institucionální postavení, hospodářská politika a ekonomická teorie
VytisknoutZobrazeno: 5. 10. 2024 23:30