A 2005

Rozumově nadané děti mladšího školního věku a jejich sociální a emoční adaptace

PORTEŠOVÁ, Šárka

Basic information

Original name

Rozumově nadané děti mladšího školního věku a jejich sociální a emoční adaptace

Name in Czech

Rozumově nadané děti mladšího školního věku a jejich sociální a emoční adaptace

Name (in English)

Intellectually gifted children and their social and emotional adaptation

Authors

PORTEŠOVÁ, Šárka (203 Czech Republic, guarantor)
Přednáška na konferenci -Vývoj a utváření osobnosti v soc. a etn. kontextech.

Edition

2005

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Audiovizuální tvorba

Field of Study

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14230/05:00012355

Organization unit

Faculty of Social Studies

Keywords in English

gifted; social-emotional problems; psychological adaptation
Změněno: 15/1/2005 19:41, doc. PhDr. Šárka Portešová, Ph.D.

Abstract

V originále

Cílem příspěvku bylo seznámit posluchače s možnýmo sociálními a emocionálními problémy rozumově nadané dětské populace.

In English

The aim was to presents common socio-emotional problems of school aged gifted children.

Links

GP406/02/D143, research and development project
Name: Sociabilita a emocionalita u intelektově nadaných dětí
Investor: Czech Science Foundation, Sociability and emotionality of intelectually gifted children