JANÍKOVÁ, Věra. Kommunikative Grammatik aus sprachdidaktischer Sicht (Communication Grammar - Sight of Methodology of Foreign Language Teaching). In Grammatik und Kommunikation. Eine neue Herausforderung innerhalb des vereinigten Europa. 1st ed. Trnava: Univerzita sv.Cyrila a Metoda v Trnave, 2005, p. 35-38. ISBN 80-89034-81-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kommunikative Grammatik aus sprachdidaktischer Sicht
Name in Czech Komunikativní gramatika z pohledu lingvodidaktiky
Name (in English) Communication Grammar - Sight of Methodology of Foreign Language Teaching
Authors JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Trnava, Grammatik und Kommunikation. Eine neue Herausforderung innerhalb des vereinigten Europa. p. 35-38, 4 pp. 2005.
Publisher Univerzita sv.Cyrila a Metoda v Trnave
Other information
Original language German
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/05:00012358
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-89034-81-0
Keywords in English Methodology; learning and teaching of foreign language; communicative grammar; communicative competence
Tags communicative competence, communicative grammar, Methodology
Changed by Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 20/3/2006 15:03.
Abstract
Der Beitrag beschäftigt sich mit der Erläuterung von zwei Begriffen: "Systemgrammatik" und "Kommunikative Grammatik" aus der Sicht der Fremdsprachendidaktik. Gleichzeitig bietet er einige wichtige Merkmale der Vermittlung von kommunikativer Grammatik und zwei konkrete Unterrichtsentwürfe an.
Abstract (in Czech)
Příspěvek se zabývá rozdíly mezi lingvisticky pojatou gramatikou a komunikativní/pedagogickou gramatikou ve výuce němčiny jako cizího jazyka a nabízí několik praktických námětů pro výuku.
Abstract (in English)
This article deals with differences between the linguistic grammar and the communicative/pedagogical grammar in the teaching of German as a foreign language and offers several grammar exercises.
Links
GA406/03/1349, research and development projectName: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
Investor: Czech Science Foundation, Interventions into the proces of pedagogical skills development in student teaching at training school
PrintDisplayed: 7/5/2024 20:05