2003
Výuka náboženství jako nástroj (nejen) multikulturní výchovy
FUJDA, MilanZákladní údaje
Originální název
Výuka náboženství jako nástroj (nejen) multikulturní výchovy
Název anglicky
Teaching about Religions as a means for multicultural education
Autoři
FUJDA, Milan (203 Česká republika, garant)
Vydání
Moderní vyučování : časopis pro nové programy v českém základním vzdělávání, Praha, Portál, 2003, 1211-1775
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/03:00030839
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
multi-cultural education; studies of religions; religion
Změněno: 27. 3. 2010 14:36, Mgr. Milan Fujda, Ph.D.
V originále
V článku ukazuji jisté možnosti, jak předávat vědecké poznatky o nábženstvích v rámci výuky základů společenských věd na středních školách. Snažím se poukázat na to, že spíše než seznamovat studenty s rozmanitými náboženskými tradicemi má smysl zaměřit se jen na několik z nich a na jejich dějiných ukazovat obecnější aspekty dynamického vztahu náboženství a společnosti.
Anglicky
I show some possibilities of teaching religion in context of the subject Principles of the social studies at secondary school. I point out that better then providing just information about many religious traditions is to show on the history of some of them something of the dynamics of the relation of religion and society.