D 2001

Zátěžové situace u adolescentů a jejich percepce učiteli

ŘEHULKA, Evžen a Oliva ŘEHULKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Zátěžové situace u adolescentů a jejich percepce učiteli

Název česky

Zátěžové situace u adolescentů a jejich percepce učiteli

Název anglicky

Stress situations in adolescents and teachers' perception of that

Autoři

ŘEHULKA, Evžen (203 Česká republika) a Oliva ŘEHULKOVÁ (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Brno, Psychologické otázky adolescence, od s. 120-128, 8 s. 2001

Nakladatel

Albert

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/01:00010909

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

80-7326-001-8

Klíčová slova anglicky

adolescence; stress in adolescence; teachers' perception of stress; relationship between adolescents and teachers
Změněno: 7. 2. 2005 12:22, prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.

Anotace

V originále

Ve studii je popsán výzkum stresových situací u adolescentů (středoškoláků) a vnímání těchto stresů jejich učiteli. Vzhledem k profesionálním znalostem psychologie u učitelů jsme neočekávali příliš velké rozdíly mezi manifestovanými stresy adolescentů a jejich chápáním učiteli. Výsledek se potvrdil s tím, že učitelé nedoceňují u středoškoláků stresy z partnerských vztahů a konflikty s učiteli a přeceňují stresy ze studijní činnosti.

Anglicky

The research of the stress situations in adolescents (secondary school) and teacher's perception of these situations is described in this study. In regard to professional knowlege of psychology in teachers, we didn't expect great differences between the manifested stress in adolescents and teachers' perception of that. The result has been confirmed, as the teachers don't estimate stress from the partner relationships and conflicts with the teachers and they overestimate stress from the study activity.

Návaznosti

MSM 144100001, záměr
Název: Učitelé a zdraví (Psychologický přístup)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Učitelé a zdraví (Psychologický přístup)