2001
Zátěžové situace u adolescentů a jejich percepce učiteli
ŘEHULKA, Evžen a Oliva ŘEHULKOVÁZákladní údaje
Originální název
Zátěžové situace u adolescentů a jejich percepce učiteli
Název česky
Zátěžové situace u adolescentů a jejich percepce učiteli
Název anglicky
Stress situations in adolescents and teachers' perception of that
Autoři
ŘEHULKA, Evžen (203 Česká republika) a Oliva ŘEHULKOVÁ (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Brno, Psychologické otázky adolescence, od s. 120-128, 8 s. 2001
Nakladatel
Albert
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/01:00010909
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
80-7326-001-8
Klíčová slova anglicky
adolescence; stress in adolescence; teachers' perception of stress; relationship between adolescents and teachers
Změněno: 7. 2. 2005 12:22, prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
V originále
Ve studii je popsán výzkum stresových situací u adolescentů (středoškoláků) a vnímání těchto stresů jejich učiteli. Vzhledem k profesionálním znalostem psychologie u učitelů jsme neočekávali příliš velké rozdíly mezi manifestovanými stresy adolescentů a jejich chápáním učiteli. Výsledek se potvrdil s tím, že učitelé nedoceňují u středoškoláků stresy z partnerských vztahů a konflikty s učiteli a přeceňují stresy ze studijní činnosti.
Anglicky
The research of the stress situations in adolescents (secondary school) and teacher's perception of these situations is described in this study. In regard to professional knowlege of psychology in teachers, we didn't expect great differences between the manifested stress in adolescents and teachers' perception of that. The result has been confirmed, as the teachers don't estimate stress from the partner relationships and conflicts with the teachers and they overestimate stress from the study activity.
Návaznosti
MSM 144100001, záměr |
|