2004
The different lifestyles of elementary school female teachers as seen by themselves
ŘEHULKA, Evžen a Oliva ŘEHULKOVÁZákladní údaje
Originální název
The different lifestyles of elementary school female teachers as seen by themselves
Název česky
Posuzování vlastního životního stylu u učitelek základních škol
Autoři
ŘEHULKA, Evžen (203 Česká republika, garant) a Oliva ŘEHULKOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
1. vyd. Brno, Teachers and Health 6, od s. 239-256, 17 s. 2004
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/04:00010914
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-093-8
UT WoS
000264734800016
Klíčová slova česky
životní styl, geneze životního stylu, učitelská profese
Klíčová slova anglicky
a lifestyle; the lifestyle genesis; the teachers profession
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 6. 2009 20:34, Mgr. Dušan Kalášek
V originále
The study describes different lifestyles of the female teachers at elementary schools (n=216). Based on research, 14 types of lifestyle have been identified and shown to be conditioned by the factors of environment, upbringing and self-improvement. It has been proved that the most frequently occurring lifestyles are those characterized as performance-oriented and reflective, while they are conditioned by the upbringing and self-education. The most of the other lifestyles have rather been formed by the environment factors. The research has shown that female teachers tend to choose a lifestyle optimally corresponding to the character of their profession and consciously form it. We consider the lifestyle as an important category within pedeutology; its study and formation should be given appropriate attention within the professional teacher training and career analysis.
Česky
Ve studii je popsán výzkum životního stylu učitelek základních škol (n=216). Šetřením bylo identifikováno 14 typů životního stylu a určena jejich podmíněnost prostředím, výchovou a sebevýchovou. Ukázalo se, že nejčastější jsou životní styly, které byly charakterizovány jako výkonové a reflexivní, přičemž tyto styly byly podmíněny výchovou a sebevýchovou. Většina ostatních stylů byla určena spíše faktory prostředí. Výzkum ukázal, že učitelky volí optimální životní styl k charakteru své profese a vědomě ho formují. Považujeme životní styl za důležitou kategorii v pedeutologii a jejímu výzkumu a formování by se měla věnovat pozornost v profesní přípravě a také při analýze kariéry učitele.
Návaznosti
IAA7025403, projekt VaV |
| ||
MSM 144100001, záměr |
|