D 2004

Strategy of handling stress by the basic schools teachers

ŘEHULKA, Evžen a Oliva ŘEHULKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Strategy of handling stress by the basic schools teachers

Název česky

Strategie zvládání stresu u učitelek základních škol

Autoři

ŘEHULKA, Evžen (203 Česká republika, garant) a Oliva ŘEHULKOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

1. vyd. Brno, Teachers and Health 6, od s. 223-238, 15 s. 2004

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/04:00010915

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

80-7315-093-X

UT WoS

000264734800015

Klíčová slova anglicky

stress; teachers stress; coping strategies; preparation of the teachers
Změněno: 7. 2. 2005 20:26, prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.

Anotace

V originále

This essay presents some facts about handling stress by basic school female teachers, based on researches from 1992 and 2002 that were carried out using the same method, and on the research that was carried out using the SVF 78 questionnaire (the strategy of handling stress) by W. Janek and G. Erdmann. Comparing all the data allows comparatively unified interpretation that points out to the importance of social support and alternate activities when handling stress on the part of basic school female teachers and on taking care of more extensive usage of positive coping strategies.

Česky

Studie uvádí poznatky o zvládání stresu u učitelek základních škol, a to jednak na základě výzkumů v letech 1992 a 2002, který byl proveden stejnou metodou a výzkumu v roce 2004, který byl proveden dotazníkem SVF 78 (strategie zvládání stresu) od W. Janka a G. Erdmannové. Srovnání všech údajů umožňuje relativně jednotnou interpretaci, která ukazuje na důležitost sociální opory a náhradních aktivit při zvládání stresu u učitelek základních škol a na péči o větší využívání pozitivních copingových strategií .

Návaznosti

MSM 144100001, záměr
Název: Učitelé a zdraví (Psychologický přístup)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Učitelé a zdraví (Psychologický přístup)