2004
Strategy of handling stress by the basic schools teachers
ŘEHULKA, Evžen a Oliva ŘEHULKOVÁZákladní údaje
Originální název
Strategy of handling stress by the basic schools teachers
Název česky
Strategie zvládání stresu u učitelek základních škol
Autoři
ŘEHULKA, Evžen (203 Česká republika, garant) a Oliva ŘEHULKOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
1. vyd. Brno, Teachers and Health 6, od s. 223-238, 15 s. 2004
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/04:00010915
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
80-7315-093-X
UT WoS
000264734800015
Klíčová slova anglicky
stress; teachers stress; coping strategies; preparation of the teachers
Změněno: 7. 2. 2005 20:26, prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
V originále
This essay presents some facts about handling stress by basic school female teachers, based on researches from 1992 and 2002 that were carried out using the same method, and on the research that was carried out using the SVF 78 questionnaire (the strategy of handling stress) by W. Janek and G. Erdmann. Comparing all the data allows comparatively unified interpretation that points out to the importance of social support and alternate activities when handling stress on the part of basic school female teachers and on taking care of more extensive usage of positive coping strategies.
Česky
Studie uvádí poznatky o zvládání stresu u učitelek základních škol, a to jednak na základě výzkumů v letech 1992 a 2002, který byl proveden stejnou metodou a výzkumu v roce 2004, který byl proveden dotazníkem SVF 78 (strategie zvládání stresu) od W. Janka a G. Erdmannové. Srovnání všech údajů umožňuje relativně jednotnou interpretaci, která ukazuje na důležitost sociální opory a náhradních aktivit při zvládání stresu u učitelek základních škol a na péči o větší využívání pozitivních copingových strategií .
Návaznosti
MSM 144100001, záměr |
|