FORBELSKÁ, Marie a Anna ČERMÁKOVÁ. Diskriminační analýza pro vícerozměrná binární data. In APLIMAT 2004. Bratislava: Dep.of Math. Faculty of Mechanical Eng. Slovac University of Techn. in Bratislava, 2004, s. 83-90. ISBN 80-227-1995-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Diskriminační analýza pro vícerozměrná binární data
Název anglicky Discrimination with Multivariate Binary Data
Autoři FORBELSKÁ, Marie (203 Česká republika, garant) a Anna ČERMÁKOVÁ (203 Česká republika).
Vydání Bratislava, APLIMAT 2004, od s. 83-90, 8 s. 2004.
Nakladatel Dep.of Math. Faculty of Mechanical Eng. Slovac University of Techn. in Bratislava
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10103 Statistics and probability
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14310/04:00010967
Organizační jednotka Přírodovědecká fakulta
ISBN 80-227-1995-1
Klíčová slova anglicky discriminant analysis; multivariate binary data; kernel density estimation; product kernels; bandwidth choice
Štítky bandwidth choice, discriminant analysis, kernel density estimation, multivariate binary data, product kernels
Změnil Změnila: RNDr. Marie Forbelská, Ph.D., učo 2120. Změněno: 11. 2. 2005 14:17.
Anotace
Při marketingovém výzkumu často pracujeme s ukazateli, které nemají spojité rozdělení. S touto situací jsme se setkaly při dotazníkovém šetření, jehož cílem bylo zjistit, které služby, poskytované obchodem, diskriminují zákazníky českobudějovických obchodů s potravinami na stálé a na příležitostné zákazníky supermarketů. Sledované ukazatele měly binární (alternativní) rozdělení. K analýze informací jsme proto využily metody diskriminační analýzy pro vícerozměrná binární data. Tyto metody jsou v aplikacích velmi zřídka využívány.
Anotace anglicky
We often work, during marketing research, with indicators which have no continuous distribution. We have met with this situation in questionnaire examination whose aim was to find out which services guaranteed by trade discriminate customers of foodstuffs shops in České Budějovice on "permanent" and "occasional" customers of supermarkets. The studied indicators had binary distribution. Therefore we have used methods of discrimination for multivariate binary data. Those methods are rarely used in applications.
Návaznosti
MSM 143100001, záměrNázev: Funkcionální diferenciální rovnice a matematicko-statistické modely
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Funkcionální diferenciální rovnice a matematicko-statistické modely
VytisknoutZobrazeno: 11. 10. 2024 04:35