LAZAROVÁ, Bohumíra. Profesionální rozvoj učitele a duševní zdraví: k problematice resistence vůči změně. In Teachers and Health. Brno: Paido, 2004, s. 137-144. ISBN 80-7315-093-X.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Profesionální rozvoj učitele a duševní zdraví: k problematice resistence vůči změně
Název česky Profesionální rozvoj učitele a duševní zdraví: k problematice resistence vůči změně
Název anglicky Professional development of a teacher and mental health: towards the topic of the resistance to change
Autoři LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Česká republika, garant).
Vydání Brno, Teachers and Health, od s. 137-144, 8 s. 2004.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14510/04:00012020
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
ISBN 80-7315-093-X
UT WoS 000264734800009
Klíčová slova anglicky teachers health; professional development; resistence to change
Štítky professional development, resistence to change, teachers health
Změnil Změnila: doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D., učo 2201. Změněno: 18. 2. 2005 11:06.
Anotace
Příspěvek je zaměřen na problematiku resistence v učitelské profesi. Je zde nahlížena jako resistence ke změně a profesionálnímu rozvoji. Může být také pokládána za pozitivní faktor a zdroj nového poznání pokud je rozpoznána a řízena. Autorka věnuje pozornost možným příčinám, typům a projevům resistence ke změně a vztahuje ji k problematice pracovní spokojenosti učitele. Problematiku doplňuje o některé výsledky výzkumu z českého školního prostředí.
Anotace anglicky
The article deals with resistance in the teaching profession. It is viewed here as a resistance to change and to professional development. It can also be perceived as a positive factor and a source of new knowledge and enrichment provided that it is realized, identified and controlled. The author pays attention to the possible causes, types and manifestations of resistance to change and point out the relationship between resistance, mental health and job satisfaction. The theoretical part has been completed with partial results of a research carried out in the Czech school environment.
Návaznosti
GA406/03/0700, projekt VaVNázev: Psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů
Investor: Grantová agentura ČR, Psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů
VytisknoutZobrazeno: 4. 5. 2024 02:41