2004
Profesionální rozvoj učitele a duševní zdraví: k problematice resistence vůči změně
LAZAROVÁ, BohumíraZákladní údaje
Originální název
Profesionální rozvoj učitele a duševní zdraví: k problematice resistence vůči změně
Název česky
Profesionální rozvoj učitele a duševní zdraví: k problematice resistence vůči změně
Název anglicky
Professional development of a teacher and mental health: towards the topic of the resistance to change
Autoři
LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Česká republika, garant)
Vydání
Brno, Teachers and Health, od s. 137-144, 8 s. 2004
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14510/04:00012020
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
ISBN
80-7315-093-X
UT WoS
000264734800009
Klíčová slova anglicky
teachers health; professional development; resistence to change
Změněno: 18. 2. 2005 11:06, doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.
V originále
Příspěvek je zaměřen na problematiku resistence v učitelské profesi. Je zde nahlížena jako resistence ke změně a profesionálnímu rozvoji. Může být také pokládána za pozitivní faktor a zdroj nového poznání pokud je rozpoznána a řízena. Autorka věnuje pozornost možným příčinám, typům a projevům resistence ke změně a vztahuje ji k problematice pracovní spokojenosti učitele. Problematiku doplňuje o některé výsledky výzkumu z českého školního prostředí.
Anglicky
The article deals with resistance in the teaching profession. It is viewed here as a resistance to change and to professional development. It can also be perceived as a positive factor and a source of new knowledge and enrichment provided that it is realized, identified and controlled. The author pays attention to the possible causes, types and manifestations of resistance to change and point out the relationship between resistance, mental health and job satisfaction. The theoretical part has been completed with partial results of a research carried out in the Czech school environment.
Návaznosti
GA406/03/0700, projekt VaV |
|